nvidia rtx 4090

שיא חדש: ה-RTX 4090 הגיע לתדר של 3,500Mhz

סדרת כרטיסי המסך RTX 40 של NVIDIA הוכרזה ב-20/09/2022 ואמורה להגיע לחנויות מחר (ד' – 12/10/2022). עד מחר, עדיין ישנו אמברגו על פרסום ביצועי כרטיסי המסך החדשים אבל כמו בכל שנה יש מי שמפר אותו.

בימים האחרונים מספר ציוצים בחשבון טוויטר (Twitter) רוסי בשם @wxnod שיתף פרטים אודות יכולות האוברקלוקינג של ה-RTX 4090. בחלק מן הציוצים שלו, @wxnod אף העלה צילומי מסך מתוך תוכנת הניטור GPU-Z. בציוצים האחרים הוא בחר לשתף את הנתונים המספריים בלבד.

@wxnod הגיע למגוון של תדרים עם ה-RTX 4090 כאשר תדר השיא שאליו הגיע נכון לרגע הכנת הכתבה הוא לא פחות מ-3,500Mhz. לצורך ההשוואה, תדר הבוסט של ה-RTX 4090 הוא 2520MHz. מדובר בשיפור מרשים מאוד של 1000Mhz וכן גם שבירת מחסום ה-3Ghz שאותו מרבית האנשים לא ציפו לשבור בדור כרטיסי המסך הזה.

@wxnod לא ציין איזה דגם מדויק של RTX 4090 הוא בודק והוא גם נמנע מלשתף תמונות שלו. ייתכן והוא משתמש בדגם ה-Founders Edition של NVIDIA וייתכן והוא משתמש בדגם של אחת מיצרניות ה-AIB הפופולריות כמו MSI ו-ASUS. בנוסף לתדר המרשים, @wxnod חשף כי הוא הגיע לתדר הזה עם מתח של 1.2V בלבד וצריכת חשמל גבוהה מאוד של 800W.

מהנתונים האלה קשה להבין באיזה קירור השתמש @wxnod. יחד עם זאת, בבדיקות הקודמות שהוא עשה הוא השתמש בקירור הסטוק של כרטיס המסך ולכן ייתכן וגם הפעם מדובר בתוצאה עם קירור שהגיע מהמפעל. מדובר בנתון מרשים במיוחד ואין ספק שיהיה מעניין לראות מה הטמפרטורה והביצועים המופקים בתדר כה גבוה בארכיטקטורת Ada Lovelace.

חשוב לזכור גם כי לא ברור עד כמה יציב היה ה-RTX 4090 בתדר הזה. הדבר היחיד שבטוח הוא שזה היה מספיק יציב למבחן מאמץ, בין אם קצר או ארוך. הדבר כמובן לא מבטיח שניתן יהיה להשתמש ב-RTX 4090 בתדר כה גבוה בשימוש יום יומי בגיימינג, יצירת תוכן, HPC או פיתוח.

גם אם לא ל-24/7, עצם ההגעה לתדר של 3,500Mhz מראה שיש לסדרת RTX 40 מרווח אוברקלוקינג גדול – כזה שלא היה כבר הרבה שנים. סדרת RTX 40 הולכת להיות מעניינת מאוד ומרווח האוברקלוקינג העצום והמרשים שלה מוסיף לה עניין רב בקרב קהל הגיימרים וקהל האוברקלוקרים כאחד.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 40 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן