על רזולוציה, תדר וסוג החיבור למסך

מסכי המחשב מתחברים למערכת בכמה כבלים עיקריים: VGA, DVI, DisplayPort, HDMI ו-USB Type C. אם יש ברשותכם מסך עם חיבור VGA בלבד, זה הזמן להיפרד ממנו.

במסכים המודרניים יש לרוב רק חיבור HDMI או חיבור DP (קיצור של DisplayPort). לא פעם עולה השאלה האם עדיף להשתמש באחד על פני השני. התשובה הכי טובה היא לבדוק במדריך של המסך או במאפיינים שלו. לצורך הדוגמה, במסך PG348Q מאת ASUS, מפורסם באתר:

כלומר עם DP מקבלים תדר ריענון של 100 אנכי (ורטיקלי) ואילו עם HDMI מוגבלים ל-60 הרץ בלבד.

גם ל-DP וגם ל-HDMI יש כמה דורות, החל מ-1.0 עד 2.0 במקרה של DP או 2.1 במקרה של HDMI, נכון לזמן כתיבת שורות אלו. לכל דור יש את התמיכה שלו בתדר רענון מסויים ביחס לרזולוציה (או אי תמיכה…).

על מנת שהכל יעבוד בתדר מסויים, שלושת הרכיבים: כרטיס המסך, הכבל והמסך צריכים לתמוך בדור המסויים. כלומר, אם יש לכם מסך שתומך ב-HDMI 2.1 וכרטיס מסך שתומך באותו תקן, אבל כבל שתומך ב-1.4 בלבד, לא תקבלו תדר גבוה ברזולוציה המסויימת.

בכבלי DP יש בעיה של "פין 20". על מנת להמנע מהבעיה הזו, יש לרכוש כבל איכותי שעומד בסטנדרט מסויים בנוגע לפין הזה. לסיכום, ככלל אצבע, לרוב אם יש אפשרות לחבר DP, עדיף DP.

ניתן להמיר די בקלות מ-DP ל-HDMI, אבל לא בהכרח ההפך. כלומר, מיציאת DP בכרטיס המסך, דרך כבל DP ל-HDMI ואז למסך שמקבל HDMI בלבד.

תקן DisplayPort

ניתן לראות את הטבלה הזו עבור DisplayPort:

תקן HDMI

וניתן לראות את הטבלה הזו עבור HDMI:

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות אדם לב ארי

עובד בפלונטר מאז 2016 כטכנאי במעבדה, בשיווק ושירות לקוחות.

ממליצים לכם

יצירת תוכן לפי Puget – כרטיסי המסך של nvidia לעומת AMD

בהמשך לפוסט הקודם, האתר PUGET פרסם השוואה של כרטיסי המסך בתוכנות השונות: NVIDIA GeForce 40 …

דילוג לתוכן