amd ryzen apu

חברת AMD חושפת: מעבדים עם 3D V-Cache בתחילת 2022 ומעבדי Zen4 כמה חודשים לאחר מכן

חברת AMD העלתה ליוטיוב סרטון חדש לכבוד 5 שנים להשקת מעבדי Ryzen הראשונים. בתוך הסרטון, דיברו נציגי החברה על הדרך שהיא עברה מאז ההשקה של מעבדי Ryzen הראשונים ועד היום. כמו כן, AMD חשפה לראשונה באופן רשמי מידע חדש אודות שתי סדרות המעבדים הבאות שלה.

במסגרת הסרטון, ב-AMD התייחסו לשלל השמועות וההשערות שיש ברשת אודות המעבדים ש-AMD תשיק בשנה הבאה. Robert Hallock, מנהל תחום ה-Technical Marketing חשף באופן רשמי כי AMD תשיק מעבדים עם טכנולוגיית 3D V-Cache בתחילת 2022. מעבדים אלו צפויים להתבסס על ארכיטקטורת Zen3 כאשר AMD אישרה כי הם יתחברו לתושבת AM4.

כמו כן Hallock אישר כי פלטפורמת מעבדים חדשה נוספת (AM5) תגיע גם היא במהלך 2022 עם ארכיטקטורת Zen4 כאשר תהיה תמיכה בתקן PCIe 5.0 וזאת בניגוד לחלק מן השמועות שטענו כי AM5 לא תציג תמיכה ב-PCIe 5.0. סביר להניח כי פלטפורמה זו תכלול תמיכה גם ב-DDR5.

באופן מעניין Hallock ציין כי בתחילת 2022 תציג AMD מעבדים חדשים למחשבים ניידים שיהיו חסכוניים יותר בחשמל הודות לשיפור באלגוריתמי ניהול צריכת החשמל. ככל הנראה מדובר בריפרש למעבדים הקיימים שאמור לתת תחרות טובה יותר למעבדי ה-Alder Lake של אינטל שיושקו גם הם ככל הנראה במהלך 2022 לפי שמועות ברשת.

בשלב הזה AMD לא חשפה יותר מידי פרטים אודות המעבדים שהיא תשיק לאורך 2022. המידע היחידי שיש לנו הוא שקופית ש-AMD הציגה ב-Computex 2021 ולפיה טכנולוגיית 3D V-Cache תביא לשיפור ממוצע של 15% בגיימינג ב-1080p. אין ספק שיהיה מעניין לראות האם היא תשמור על רצף ההצלחות שלה שנמשך כבר 5 שנים.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן