microsoft windows 11

אופס: מערכת ההפעלה Windows 11 פוגעת בביצועי מעבדי AMD בעד 15%

מערכת ההפעלה Windows 11 אמורה הייתה להביא שיפור ביצועים לצד המראה החדש אך משתמשים רבים שמיהרו לשדרג גילו שקורה בדיוק ההפך. כ-24 שעות לאחר השקת Windows 11, חברת AMD הוציאה הודעה רשמית לפי מערכת ההפעלה המדוברת פוגעת בביצועי מעבדיה בשיעור של עד ל-15%.

ב-AMD מסבירים כי פגיעת הביצועים במעבדים שלה נגרמת עקב שתי סיבות מרכזיות. באג במערכת הקשורה לתקשורת עם זיכרון ה-Cache שבמעבדים ובאג במנגנון "הליבה המועדפת" של AMD. נציין גם כי באגים אלו פוגעים גם במעבדי Epyc ו-Althon של AMD.

הבאג הראשון ב-Windows 11 גורם לזמן תגובה הגבוה פי 3 בזיכרון ה-L3 Cache של מעבדי AMD. באג זה משפיע על כל תוכנה שנשענת על המעבד וזיכרון ה-RAM. משחקי eSports למשל חווים פגיעת ביצועים משמעותית כתוצאה מהבאג הזה.

הבאג השני, הקשור למנגנון "הליבה המועדפת" משפיע בעיקר על מעבדים בני 8 ליבות או יותר. מנגנון "הליבה המועדפת" הוא מנגנון שאמור לשים יישומים שצריכים ביצועי ליבה בודדת גבוהים על הליבה החזקה ביותר של המעבד המסוגלת להגיע לתדר הגבוה ביותר. עקב הבאג, מנגנון זה לא עובד כראוי.

מיקרוסופט ו-AMD מבטיחות כי שני הבאגים הללו יפתרו בעזרת עדכון תוכנה שיגיע דרך מערכת Windows Update. בשלב זה אין תאריך מדויק להפצת העדכון אך השתיים הבטיחו כי הוא יגיע כבר החודש (אקטובר 2021).

לצערנו אלו לא הגורמים היחידים שפוגעים בביצועים. מערכות האבטחה החדשה הנקראות Virtualization-Based Security ו-Hypervisor-Protected Code Integrity גורמות גם הן לפגיעה בביצועים הן במעבדי AMD והן במעבדי אינטל. מערכות אלו גורמות לפגיעה של עד לכ-6% על פי הדיווחים ברשת.

לסיכום, נראה ש-Windows 11 עדיין לא ממש בשלה ובוודאי שלא חפה מבעיות. בין אם יש לכם מעבד של AMD או מעבד של אינטל, אנחנו ממליצים לחכות עוד מספר שבועות לפחות לפני השדרוג ל-Windows 11.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

לרכישת מעבדי דור 11 של אינטל לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

לא רק מעבדים: אינטל חושפת שלל פיתוחים בכנס המפתחים השנתי שלה

אינטל (Intel) חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה בארה"ב את מעבדי Meteor Lake אשר מביאים עימם …

דילוג לתוכן