wifi internet

האם AMD בדרך לעסקי הרשתות?

בזמן ש-AMD מתמקדת בפיתוח מעבדים וכרטיסי מסך, המתחרות הישירות שלה, NVIDIA ואינטל עוסקות בשנים האחרונות גם בתחום התקשורת והרשתות שהופך לרווחי במיוחד בעיקר בתקופה האחרונה.

כעת מסתמן שבמסגרת שיתוף פעולה עם יצרנית השבבים MediaTek תשיק AMD כרטיסי רשת אלחוטיים בתקן WiFi 6E. לפי ההסכם, AMD קיבלה רישיון למתג מחדש את דגמי ה-MediaTek MT7921K כאשר לפי מסמכים שעלו לאחרונה לרשת היא תמכור אותם תחת הדגם AMD RZ608.

מדובר במודל העסקי המזכיר את זה הקיים בתחומים רבים כמו זיכרונות DRAM, ספקי כוח וקירור AIO. בתחומים אלו, יצרניות כמו Corsair, NZXT ועוד רוכשות את המוצרים ממפעלי OEM וממתגות אותם מחדש לסדרות ודגמים משלהן. כך למשל, Kingston ו-Corsair קונות שבבי זיכרונות מאותו המפעל ומדביקות עליהם את המותג שלהן.

עבור AMD מדובר במודל עסקי משתלם מאוד שכן היא נהנית מגישה במחיר מוזל לכרטיסי רשת מתקדמים והיא לא צריכה להשקיע במחקר ופיתוח או בקבלת אישורי תקינה ותדרים. כמו כן, AMD תוכל למכור עבור יצרניות מחשבים פתרונות מקצה לקצה כפי שעושה אינטל.

בשלב הזה נחשף רק כרטיס רשת אחד אך סביר להניח ששיתוף הפעולה יתרחב ו-AMD תציע ליצרניות מחשבים ושותפות נוספות מהתעשייה כרטיסי רשת אלחוטיים וקווים תחת המותג שלה. בטווח הארוך, ייתכן ו-AMD שואפת לפתוח חטיבת רשתות משלה שתתחרה ב-NVIDIA Networking (לשעבר מלאנוקס) ובחטיבת הרשתות של אינטל.

נכון לרגע כתיבת הכתבה AMD לא השיקה רשמית את ה-AMD RZ608 אך הוא מופיע במפרט של קונסולת AYANEO המתחרה ב-Nintendo Switch.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן