MEMORY DDR

זיכרונות DDR5 של Crucial צולמו ברשת

תמונות ראשונות של זיכרונות DDR5 מבית Crucial עלו לרשת לפני מספר ימים בפורום הסיני xfastest והופצו במהרה גם ב-VideoCardz האמריקאי. תמונות אלו מגיעות לרשת חודשים ספורים לפני השקת מעבדי Alder Lake של אינטל (Intel) שצפויים להיות מעבדי ה-X86 הראשונים שתומכים בתקן DDR5.

בתמונות שהועלו לרשת ניתן לראות שני דגמים של Crucial כאשר הראשון מגיע בתצורת SODIMM למחשבים ניידים ובנפח של 32GB ואילו השני מגיע בתצורה "רגילה" עבור מחשבים נייחים ובנפח של 8GB. שני הדגמים מגיעים עם תדר של 4,800Mhz ו-CL40. כמו כן, דגמים אלו דורשים 1.1V בלבד וזאת לעומת זיכרונות DDR4 אשר דורשים מתח של לפחות 1.3V עבור תדרים כאלו.

Crucial-DDR5-4800-2
קרדיט: VideoCardz

חשוב לזכור שתקן DDR5 נמצא רק בתחילת דרכו וכי בעתיד הלא רחוק אנחנו צפויים לראות דגמים המגיעים בתדרים הרבה יותר גבוהים וכנראה גם עם CL נמוך יותר מ-40. למעשה, ישנן חברות שכבר הודיעו על פיתוח של זיכרונות DDR5 בתדרים של 6,400Mhz ואפילו תדרים של 10,000Mhz.

בשלב זה לא הודלפו הרבה דגמים של זיכרונות DDR5 ולמעשה רוב מה שהודלף עד כה שייך ליצרניות סיניות. ההדלפה של הזיכרונות של Crucial מלמדת כי היא וכנראה יצרניות נוספות כבר מוכנות להשקה של תקן DDR5. כמובן, השקה שכזו תתרחש ככל הנראה רק בעוד מספר חודשים כאשר יגיעו לשוק מעבדים התומכים בתקן זה.

לקראת ההשקה של DDR5 עולות גם שאלות קריטיות אודות זמינות המלאי והמחירים ההתחלתיים. מפעלי השבבים פועלים כבר היום בתפוקה מלאה והמחירים של כלל סוגי השבבים עולים ללא הרף. ישנו סיכוי לא מבוטל כי זיכרונות DDR5 יושקו עם מלאי מצומצם מאוד ובמחיר מופקע מאוד.

לרכישת זיכרונות DDR4 למחשבים נייחים לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן