nvidia-cmp-hx

דגמי ה-CMP הראשונים של NVIDIA לא יתבססו על ארכיטקטורת Ampere

השקת דגמי ה-CMP של NVIDIA המיועדים לכורי מטבעות עוררה סערה ענקית בקרב הגיימרים. בעוד שחלק מהאנשים סבורים כי מדובר במהלך טוב, אחרים בטוחים כי מדובר בתעלול תקשורתי כאשר לטענתם NVIDIA תייצר יותר כרטיסי מסך לכורים ופחות כרטיסי מסך לגיימרים.

כאמור, ההשקה גררה שאלות רבות אודות מקור השבבים לסדרת ה-CMP וההשפעה על הגיימרים. לא מעט אנשים טענו כי NVIDIA משתמשת בשבבים המיועדים לגיימרים ובכך מעמיקה עוד יותר את המחסור בדגמים מסדרת RTX 30 לטובת רווח גבוה יותר מכורי המטבעות הקריפטוגרפיים. NVIDIA הגיבה וטענה כי מדובר בליבות שלא עברו את רף הדרישות והיו מיועדות בכלל להשמדה.

כעת עם שחרור של דרייבר מספר 461.72 אנחנו מגלים מידע חדש ומפתיע. שני הדגמים המוזלים בסדרת CMP – ה-CMP 40HX וה-CMP 30HX יתבססו בכלל על ארכיטקטורת Turing ולא על Ampere. לדברי VideoCardz ההחלטה נובעת ככל הנראה מצריכת החשמל הגבוהה של ארכיטקטורת Ampere וזו מהווה דיל ברייקר עבור לא מעט כורים המחפשים לצמצם את הוצאות החשמל ככל הניתן.

nvidia cmp turing
מתוך הדרייבר של NVIDIA. קרדיט: VideoCardz

 

ההערכה היא כי דגם ה-CMP 30HX יגיע עם ליבת TU116 ואילו ה-CMP 40HX יגיע עם ליבות TU106 שעברה מספר התאמות. המשמעות של הדבר היא שלפחות כרגע לא תהיה פגיעה כלל בייצור של כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 שכן מדובר בפסי ייצור נפרדים לחלוטין מאלו של שבבי Turing.

נזכיר כי אלו לא שבבי Turing הראשונים שחוזרים לחיים. NVIDIA החזירה לייצור לפני מספר שבועות את ה-RTX 2060 וה-RTX 2060 Super שכבר זמינים למכירה במגוון חנויות ברחבי העולם.

בשלב זה לא ברור האם דגמי הדגל של סדרת CMP יתבססו גם הם על Turing אך בהתבוננות על צריכת החשמל שלהם יש לנו יסוד סביר להניח שהם יתבססו על ארכיטקטורת Ampere ויגרמו (שוב) לדיונים סוערים ברשת על פגיעה פוטנציאלית באספקת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן