chips die shot

אין שבבים? ממשלת ארה"ב תנקוט בצעדים להגדלת יכולות הייצור

המחסור בשבבים ממשיך להחמיר מיום ליום ובהתאם מלאי מוצרים נעלמים, המחירים מזנקים והצרכנים וחברות הטכנולוגיה נשארים ללא פתרון. חברות אמריקאיות רבות כמו NVIDIA, Intel, AMD ואפילו חברות מתחומי הרפואה והרכב מודאגות מאוד מהמחסור – הרי שבבים מסוגים שונים נמצאים היום בכל התעשיות.

ייצור שבבים הוא תהליך קשה מאוד ועם כל התקנה של הליתוגרפיה הוא הופך לקשה עוד יותר. במרוצת השנים מפעלים רבים נסגרו או נשארו מאחור כאשר כיום החברות הבולטות בתחום הן TSMC, Samsung וכן גם Intel שצפויה להדביק את הפער בשנים הקרובות. הביקוש הגדול ביותר הוא בקרב TSMC שנחשבת ליצרנית המובילה בעולם, מאינטל ועד Apple – כולם רוצים לייצר בצורה כזו או אחרת ב-TSMC.

כזכור, TSMC מייצרת כבר היום בתופסה מלאה ולא ברור כיצד היא תוכל להתמודד עם הביקוש הגבוה שרק הולך וגובר. למעשה, המחסור כל כך חמור בכל התעשייה עד כדי כך שממשל ביידן החליט להתערב. בתקופה הקרובה צפוי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לחתום על צווים נשיאותיים שיאפשרו לממשל שלו לבחון לעומק את תעשיית השבבים, את האופן בו היא בנויה, את הכשלים שלה וכן גם את צווארי הבקבוק שלה.

בתום בחינת התחום לעומק, צפוי ביידן לנקוט בשורה של אמצעים שייסיעו בהקמת מפעלים נוספים ובדגש על מהלכים שיעזרו בעיקר לחברות אמריקאיות ולכלכלה האמריקאית. במקביל, התאחדות המוליכים למחצה (Semiconductor Industry Association) המונה חברות כמו Intel, AMD, NVIDIA, IBM ועוד פנו במכתב רשמי לממשל האמריקאי במטרה לעודד פיתוח אמריקאי מקומי של מפעלים וטכנולוגיות ייצור שבבים בעזרת הטבות מס ומימון ממשלתי למחקר ופיתוח.

נזכיר כי גם נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ פעל מעט בנושא ואף הגיע להסכם עם יצרנית השבבים TSMC. במסגרת ההסכם, תקים TSMC בשנים הקרובות מפעל ייצור מתקדם בארה"ב שישמש חברות אמריקאיות ובראשן את חברת Apple שעל פי ההערכות קנתה למעלה מ-50% מנפח הייצור של TSMC.

ככל הנראה ייקחו חודשים רבים עד שביידן יעניק לחברות הטכנולוגיה הטבות מס או מימון ממשלתי למחקר או פיתוח אך אין ספק שתעשיית השבבים משוועת לעזרה אמריקאית. כמו כן, הקמה של מפעלי שבבים היא אינטרס אמריקאי מובהק שכן מפעלים כאלו יוצרים מקומות עבודה רבים חדשים ומחזקים את העצמאות והעליונות הטכנולוגית האמריקאית.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

לא רק מעבדים: אינטל חושפת שלל פיתוחים בכנס המפתחים השנתי שלה

אינטל (Intel) חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה בארה"ב את מעבדי Meteor Lake אשר מביאים עימם …

דילוג לתוכן