amd ryzen 4000h shortage main

משתמש הצליח לשלב את ה-Ryzen 9 5900X על לוח אם מסוג A320

בעוד ש-AMD הודיעה כי היא לא תאפשר באופן רשמי תמיכה במעבדי Ryzen 5000 על לוחות אם מסדרת 300 נראה כי יש מי שמצליחים בכל זאת לשלב את המעבדים החדשים על לוחות אם מסדרה 300. משתמש בפורום החומרה Chiphell דיווח כי הצליח להרכיב ולהפעיל מחשב המשלב את המעבד Ryzen 9 5900X על גבי לוח האם ASRock A320M-HDV.

ללוחות אם רבים מסדרת 300 יש שבבי BIOS עם נפח אחסון קטן שמאז ההשקה התמלא עד לכמעט אפס מקום מה שלא משאיר נפח אחסון פנוי למעבדים החדשים. לוחות אם אחרים נתקלו בקשיים טכנולוגיים לרבות מערך VRM פשוט מידי ובקרים לא מתאימים אשר לא יאפשרו תמיכה מיטבית בסדרת Ryzen 5000. מאחר ולא ניתן לאפשר תמיכה בצורה גורפת ולאור שיקולים כלכליים-עסקיים נוספים AMD בחרה שלא להוסיף תמיכה רשמית אך נראה כי ייתכן וליצרניות לוחות האם יש תוכניות אחרות.

קיימים לוחות אם רבים שברמה התאורטית כן מסוגלים לתמוך במעבדי Ryzen 5000 החדשים ומסתבר שיש אפילו לוחות אם מוזלים המסוגלים להציע תמיכה. בפורום Chiphell משתמש העלה צילומי מסך בהם ניתן לראות את ה-Ryzen 9 5900X משולב על לוח האם הפשוט ASRock A320M-HDV. ככל הנראה, אותו המשתמש היה צריך רק להתקין גרסת בטא של ה-BIOS החדש ביותר באתר של ASRock.

לאור הפוסט של אותו המשתמש ייתכן מאוד ויצרניות לוחות האם עובדות על עדכוני BIOS אשר יאפשרו תמיכה במעבדי Ryzen 5000 בלוחות אם נבחרים מה שאומר שמשתמשים רבים לא יצטרכו לרכוש לוח אם חדש גם השנה. פלטפורמת AM4 מחזיקה בשוק לא מעט שנים ומשרתת את AMD כבר כ-4 שנים. אין ספק שאם לוחות אם בני 4 שנים יצליחו לתמוך במעבדים מודרניים חדשים זה יהיה הישג משמעותי ומרשים במיוחד עבור AMD ויצרניות לוחות האם.

כמובן חשוב לזכור שבשלב זה מדובר בהשערות ולא בטוח שיצרניות לוחות האם ישיקו עדכוני BIOS יציבים רשמיים, ייתכן והן יסתפקו בגרסאות בטא וייתכן ולא נראה עדכונים כלל למעט לוחות אם בודדים. כך, או כך AMD עמדה בהבטחות והשאירה את AM4 רלוונטית עד 2020. יהיה מעניין לראות כמה שנים תשרוד הפלטפורמה הבאה שלה.

לרכישת המעבדים החדשים של AMD לחצו כאן.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן