Apple M1

מבחני ביצועים ראשונים ל-Apple M1 צצים ברשת

חברת אפל (Apple) השיקה לפני מס' ימים את ה-M1 – המעבד הראשון שלה למחשבים נייחים וניידים המסמל את תחילת המעבר ממעבדי אינטל למעבדים בייצור עצמי. במהלך ההשקה אפל הציגה גרפים מאוד מרשימים אשר מבטיחים ביצועים גבוהים במיוחד ביחס לפתרונות המתחרים בשוק.

ה-M1 הוא מעניין במיוחד שכן הוא מבוסס על ARM לעומת שאר המעבדים בשוק המחשבים הנייחים והניידים אשר מבוססים על X86. בנוסף, אפל היא הראשונה להשתמש בתצורת Big.Little – כלומר שימוש בתצורה הכוללת כמה ליבות חזקות וכמה ליבות חלשות באותו המעבד. גולת הכותרת היא כמובן מערכת ההפעלה BigSur אשר עברה אופטימיזציה והתאמה ל-M1 ולמעבדים העתידיים של אפל.

בעוד שמחשבים עם M1 צפויים להגיע לשוק רק בעוד מספר ימים מבחני ביצועים ראשונים צצו במאגר המידע של GFXBench 5.0 הבודק את ביצועי כרטיס המסך ואת ביצועי המעבד. במבחן ביצועי כרטיס המסך נראה כי ה-M1 מציג ביצועים הכמעט זהים לאלו של ה-GTX 1050Ti. מדובר בהישג משמעותי במיוחד עבור אפל בעיקר לאור העבודה שמדובר בכרטיס המסך הראשון שלה למחשבים נייחים וניידים. חשוב גם לזכור כי מדובר בכרטיס מסך המובנה במעבד לעומת ה-GTX 1050Ti שהוא כרטיס מסך חיצוני.

באשר לביצועי המעבד, ה-M1 הציג ביצועי ליבה בודדת הטובים מאלו של ה-i9-10910 וביצועי ריבוי ליבות המתקרבים לאלו של ה-Xeon W3223 של אינטל. כמובן חשוב לזכור כי מערכת ההפעלה מהווה כאן פקטור משמעותי ואולי היא אפילו הגורם המרכזי לביצועים הגבוהים שה-M1 מציג. כמו כן, עדכוני מערכת הפעלה ועדכוני דרייברים עתיידיים צפויים לשפר את ביצועי המערכת כך שייתן וה-M1 עדיין לא הציג את שיא יכולותיו.

נזכיר כי ה-M1 מגיע עם 4 ליבות חלשות, 4 ליבות חזקות והוא מאפשר בחירה בין כרטיס מסך בעל 8 ליבות לכרטיס מסך בעל 7 ליבות. בהמשך אנחנו צפויים לראות מעבדים נוספים של אפל כאשר המטרה היא לסיים את המעבר למעבדים בייצור עצמי תוך כשנתיים.

קרדיט תמונות: MyDrivers

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן