CPU

עולה להתקפה: אינטל טוענת כי ביצועי מעבדי AMD למחשבים ניידים יורדים בעד ל-48% כשהם לא בטעינה

אחרי שלא מזמן אינטל חשפה ביצועים מרשימים למעבדי השרתים העתידיים (Ice Lake), היא עולה כעת למתקפה וטוענת כי הביצועים של מעבדי AMD למחשבים ניידים יורדים בעד לכ-48% כאשר הם לא מחוברים לטעינה. חשוב לציין כי מדובר בטענה מאוד חריפה ובהתאם אינטל דאגה לספק שורה ארוכה של מבחני ביצועים.

במצגת שאינטל הציגה היום (ב' – 23/11/2020) היא הראתה שורה ארוכה של מבחני ביצועים ומשימות בהן המעבדים של AMD למחשבים ניידים מציגים ירידה של עד לכ-48% כאשר הם לא מחוברים לחשמל. מדובר במבחני ביצועים רבים וביניהם PCMark 10, WebXPRT ועוד. בנוסף, אינטל בחרה לשתף ביצועים של כמה משימות יום יומיות כמו המרות קבצי PPT לקבצי PDF, המרת קבצי Excel לקבצי Word ועוד.

לצורך מבחני הביצועים אינטל השוותה את מעבדי ה-Tiger Lake שלה למעבדי Ryzen 4000 של AMD כאשר כל מבחני הביצועים נערכו פעם אחת כאשר המחשבים מחוברים לטעינה ובפעם השנייה כאשר המחשבים לא מחוברים לטעינה. מתוצאות כלל מבחני הביצועים ניתן להסיק כי אכן קיימת ירידה בביצועים של AMD כאשר לעיתים מדובר בירידה של כ-14% ולפעמים מדובר בירידות גדולות יותר הנעות בין 25% ל-48%.

אחת השקופיות היותר מעניינות הייתה שקופית עם מבחן הביצועים Cinebench R20. באופן מפתיע המעבדים של AMD לא איבדו אפילו לא אחוז אחד מהביצועים שלהם כאשר לא חוברו לחשמל. ככל הנראה מדובר בהגדרה כלשהי הנוגעת למעבדי AMD ולמבחני הביצועים של Cinebench.

לבסוף, אינטל אף הלכה צעד קדימה וגילתה כי הסיבה לפגיעה בביצועים היא שלמעבדי AMD לוקח בממוצע בין 7 ל-10 שניות לבצע Burst ולהרים את צריכת החשמל שלהם מצריכת חשמל של מצב מנוחה לצריכת חשמל של מאמץ. בשלב זה לא ברור אם מדובר בבאג באחד מן האלגוריתמים של AMD או שמא מדובר במהלך מכוון אשר נועד לשפר את חיי הסוללה של המחשבים.

חשוב לציין כי בשלב הזה אנחנו מסתמכים על המספרים של אינטל אך בעתיד ככל הנראה בדיקות נרחבות יותר על ידי גורמים בלתי תלויים. יהיה מעניין לראות אם AMD תשחרר עדכוני BIOS או עדכוני תוכנה כלשהם בתגובה לחשיפה של אינטל היום.

לרכישת מחשבים ניידים המבוססים על מעבדי אינטל מהדור ה-11 לחצו כאן

לרכישת מחשבים ניידים המבוססים על מעבדי AMD לחצו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן