apple silicon die

הדלפה: Apple תשיק שני מעבדי Apple Silicon במהלך 2021

אחרי ההשקה המוצלחת של M1 מתחילות להגיע שמועות והדלפות חדשות אודות המעבדים הבאים של אפל אשר יושקו במהלך 2021. המעבדים החדשים אשר צפויים להיקרא M1X ו-M2 אמורים להציג ביצועים טובים יותר מאלו של M1 כאשר על פי ההערכות מעבד ה-M2 מיועד למחשבים נייחים.

בימים האחרונים החלו לצוץ יותר ויותר אזכורים אודות Apple M1X המהווה גרסה חזקה יותר של ה-M1. בעוד שה-M1 מגיע עם עד 8 ליבות, ה-M1X צפוי להגיע עם 12 ליבות כאשר 8 מהן הן ליבות חזקות בגודל מלא וה-4 הנוספות הן ליבות מוחלשות. לצד כמות ליבות המוגדלת M1X צפוי להציג שיפורים בפרמטרים טכניים נוספים כמו למשל תדר הליבות אך בשלב זה לא נחשפו פרטים מדוייקים.

ה-M1X צפוי לעשות את הופעת הבכורה שלו ברבעון הראשון של 2021 בתוך ה-Macbook Pro 16". מספר מדליפים ברשת דיווחו כי מי שהתנסה עד כה בגרסת האב-טיפוס של המחשב הזה טוען כי ה-M1X קובע שיא חדש לגמרי של ביצועים. כל הנשאר לנו כעת הוא לחכות ולראות מה יהיה פער הביצועים בין ה-M1 ל-M1X.

בנוסף ל-M1X, החל לצוץ ברשת מידע גם על M2 – מעבד מסתורי למחשבי Mac נייחים שצפוי להגיע לשוק במהלך המחצית השניה של 2021. על פי ההערכות M2 ייוצר ב-TSMC בליתוגרפיית 5nm והוא יכלול מגוון של שיפורים ביחס ל-M1. רף הציפיה שאפל הציבה הוא גבוה במיוחד ואנחנו מקווים כי M2 יצליח לעמוד בציפיות המשתמשים ומי יודע, אולי אפילו להתעלות עליהן.

חשוב לציין כי השמות M1X ו-M2 הם לא בהכרח שמות המעבדים הסופיים וייתכן כי הם ישתנו עד להשקת המעבדים. אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות וההדלפות הנוגעות למעבדי Apple Silicon ונעדכן בהתאם. ככל הנראה ב-2021 תיהיה מתחרה שלישית ורצינית במיוחד בתחום המעבדים.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן