ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT_1

אסוס מכריזה על הגרסאות שלה לכרטיסי המסך מסדרת RX 6000

חברת אסוס (ASUS) מכריזה על כרטיסי מסך חדש במשפחת Rog Strix ו-TUF Gaming. כרטיסי המסך החדשים אותם משיקה אסוס מבוססים על סדרת Radeon 6000 של AMD. סדרת Radeon 6000 החדשה של AMD, עם שבבי RDNA 2, מבשרים על עידן חדש במחלקת כרטיסי המסך של AMD.

ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT עם קירור גדול עבור Big Navi

Radeon RX 6800 XT הוא אחד מכרטיסי המסך העוצמתיים ביותר ש-AMD אי פעם ייצרה. כשהמהנדסים של אסוס החלו את התכנון הראשוני של ה-ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT הם התמקדו בפתרון קירור ייחודי שיאפשר לממש את מלוא הפוטנציאל של כרטיס המסך ועל כן המהנדסים של אסוס בחרו בקירור נוזלי. מקצועני מחשוב אישי ברחבי העולם כבר מודעים היטב לתועלות של מערכות קירור AIO עבור המעבדים שלהם, ורבים מהם אפילו הוסיפו מערכות דומות לכרטיסי המסך שלהם על ידי שימוש בערכות שבנו בעצמם.

ה-ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT משלב את עוצמת הקירור הנוזלי עם קירור אוויר לרכיבים מסויים. דגם זה תוכנן מהבסיס עם קירור נוזלי המותאם באופן ייעודי לצרכים של כרטיס המסך. החום המופק בעת המאמץ מועבר ישירות אל לולאת הקירור הנוזלית ומשם אל רדיאטור בגודל 240 מ"מ. כמובן, רכיבי ה-VRM השונים מקוררים גם על ידי מאוורר רגיל.

מערכת הקירור הנוזלי משתמשת בשני מאווררי 120 מ"מ ייעודיים כדי להוציא את החום מתוך הרדיאטור, והם ממוטבים עבור ספיקת אוויר גבוהה ואספקת לחץ אוויר סטטי גבוה כדי להניע את האוויר דרך הלהבים הצפופים של הרדיאטור. כמו כל כרטיסי ROG Strix, גם במקרה של ה-ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT ניתן לחבר את חיבורי ה-FanConnect II שעל הלוח לצמד מאווררי מערכת. חיבורים אלו מאפשרים למאווררי המארז המחוברים להגיב ישירות לשינויים בטמפרטורה של כרטיס המסך, וכך להגדיל את זרימת האוויר בדיוק כשיש בה צורך.

ROG Strix Radeon RX 6800_1
כרטיס מסך מסדרת ROG STRIX. קרדיט: אסוס

ROG Strix RX 6800 טס גבוה עם השלמה מלאה של חידושי ROG

לצד Radeon RX 6800 XT הכריזה AMD גם על Radeon RX 6800 כדי להביא את ביצועי Big Navi ליותר מערכות ביניים. גרסת ה-ROG Strix של RX 6800 מגיעה עם כל החידושים האחרונים של אסוס הנוגעים לכרטיסי מסך עם קירורי אוויר. מפזר חום מסיבי, בגודל של 2.9 חריצים, מרחיק באופן יעיל את החום מהסיליקון של שבב העיבוד על ידי שימוש במספר צינורות חום ובאמצעות לוחית MaxContact.

בנוסף, דגם זה כולל שלושה מאווררי Axial Tech ואלו דואגים לזרימת אוויר משופרת דרך מערך הלהבים הצפוף של צלע הקירור תוך מזעור רמות הרעש. הודות לטבעת קירור ייחודית בשילוב כמות מוגברת של להבים, ומאוורר מרכזי המסתובב בכיוון הנגדי, באסוס מבטיחים כי זרימת האוויר מופנית לחלקים החמים יותר של השבב עם הפרעה מזערית של מערבולות רוח לא רצויות.

TUF Gaming Radeon RX 6800 Series_2
סדרת TUF. קרדיט: אסוס

כרטיסי TUF Gaming המשלבים עיצובים קשיחים ל-RX 6800 XT ו-RX 6800

אסוס יצרה גם גרסאות TUF Gaming של RX 6800 XT ו-RX 6800. עיצוב מערכת הקירור של שני הכרטיסים הללו כולל מפזר חום בגודל של 2.9 חריצים שנבנה כדי להשאיר מקום לתקורה תרמית רבה וכדי להבטיל פעולה שקטה תחת הדרישות לאספקת חשמל רבה. האוויר אשר "אוסף" את החום מפונה באמצעות מאווררים המשתמשים בטכנולוגיית Axial. כמו במערכת הקירור של כרטיסי ה-ROG Strix, המאוורר המרכזי מסתובב בכיוון השעון בעוד שהשניים באגפים מסתובבים נגד כיוון השעון מבלי לשנות את עוצמת הרעש. מעטה אלומיניום זוויתי, עם עיצוב תעשייתי מחוספס חדש, עוטף את גוף הקירור כדי להעביר מסר של ביצועים.

בנוסף, השימוש בטכנולוגיית Auto-Extreme, כמו בכל קו המוצרים, ממקם ומלחים רכיבים באופן מדויק ללא התערבות אנושית כדי להגביר את האמינות ואיכות הבנייה. משטר בדיקות שנמשכות 144 שעות וקבלים חסונים במיוחד מבטיחים אמינות היישר מהקופסה וחיי שירות ארוכים. משתמשים יכולים גם לספק מגע של האתמה אישית לכרטיס כדי שיתאים לשאר חלקי המשב באמצעות נוריות הלד של Aura RGB.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן