amd-ryzen-cpu-main

האם אנחנו בפתחו של מחסור במעבדי Ryzen 5000 וכרטיסי מסך מסדרת RX 6000?

שעות בודדות לאחר שמעבדי Ryzen 5000 הגיעו לחנויות רוב אם לא כל המלאי אזל. הביקוש השנה גבוה באופן משמעותי מבעבר ונראה ש-AMD מתקשה לעמוד בו. באתר הקניות הפופולרי אמזון (Amazon) המעבדים אזלו באופן מיידי כאשר אמזון אפילו לא הספיקה לאפשר הזמנות מישראל.

גם בישראל המלאי הראשוני של החנויות נגמר מאוד מהר כאשר בפלונטר החלו לצוץ ניצנים של מחסור יום לאחר ההשקה. חשוב לציין כי בשלב הזה ממשיכים להגיע מלאים לארץ והחנויות השונות כבר קיבלו מעבדים נוספים למלאי אך ההערכה היא כי בקרוב מאוד אנו עלולים לראות מחסור חמור במעבדי Ryzen 5000.

כמובן, למחסור שכזה יש משמעויות רבות והוא ייאלץ את החנויות להעלות את מחירי המעבדים שגבוהים גם כך ביחס למחירי ההשקה של סדרת Ryzen 3000. בנוסף, מחסור במעבדי Ryzen 5000 מעורר שאלה מהותית אודות ההיצע הכללי של מעבדי AMD שכן הייצור של סדרת Ryzen 3000 הוקטן באופן משמעותי ואולי אפילו הופסק לגמרי.

העיתוי של המחסור מעניין במיוחד שכן אנחנו נמצאים בתחילתו של נובמבר המכונה חודש הקניות הגדול ובו על פי ההערכות גיימרים רבים מכל רחבי העולם תכננו לרכוש מעבדים מן הסדרות Ryzen 3000 ו-Ryzen 5000 במחירים נמוכים יותר מהרגיל.

לא רק מעבדים

בעוד שסדרת כרטיסי המסך RX 6000 עדיין לא הגיעה לחנויות חברת אסוס צופה מחסור חמור במיוחד בכרטיסי המסך האלה. אתר החדשות VideoCardz מצא תגובה של נציג אסוס בפורום חומרה בשם SweClockers Forums. בתגובתו, נציג אסוס העריך כי המלאי של כרטיסי המסך מסדרת RX 6000 צפוי להיגמר ברובו תוך דקות אחדות. עוד הוסיף הנציג כי לפי המידע שיש בידו המלאי של RX 6800 יהיה גדול יותר מהמלאי של RX 6800XT.

למחסור החמור הזה צפוי להתווסף ביקוש גבוה במיוחד מצד כורי המטבעות שכן שמועות חדשות ברשת מעריכות כי סדרת RX 6000 תציג ביצועי כרייה גבוהים במיוחד גם ביחס לכרטיסי המסך של NVIDIA. אין ספק שלהשיג כרטיס מסך בשנת 2020 זו משימה לא פשוטה כלל.

מדובר במידע מאכזב במיוחד לאור העובדה שגיימרים רבים העריכו כי סדרת RX 6000 של AMD תהווה תחלופה זמינה וטובה לסדרת RTX 30 של NVIDIA. כעת כל הנותר לנו הוא לחכות ולראות את כמה נורא יהיה המחסור וכמה זמן הוא יימשך.

לרכישת המעבדים החדשים של AMD לחצו כאן

לרכישת כרטיס מסך מסדרת RX 6000 לחצו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן