newegg main

תקלה במערכת המרת מטבעות גרמה למחירים נמוכים במיוחד ב-Newegg

אמש (15/10/2020) בשעות הבוקר המוקדות גילו משתמשים ישראליים כי מחירי החומרה והציוד ההיקפי באתר הקניות Newegg ירדו בצורה משמעותית. מעבד בשווי של כ-1,500 ש"ח ירד למחיר של כ-520 ש"ח בלבד. מסכי גיימינג יוקרתיים ומתקדמים עלו לפתע מאות בודדות של שקלים וכך רוב המוצרים באתר.

הידיעה התפשטה במהירות שיא והגיעה במהרה לאלפי אנשים בישראל ואלו מיהרו למלא את עגלת הקניות. כמעט כל מי ששמע על המחירים ביצע לפחות הזמנה אחת ב-Newegg ואילו אחרים ביצעו כמה וכמה הזמנות במהלך היום בשווי של אלפי שקלים. לפרקים, האתר של NewEgg אף קרס ולא אפשר למשתמשים לגשת אליו מרוב העומס.

בשעה שהישראלים נוהרים ל-Newegg ומבצעים הזמנות רבות מגיע הבוקר בארצות הברית ואיתו מתגלה כי הסיבה למחירים המגוחכים הינה תקלה בשירות חיצוני האחראי על המרת מטבעות מדולרים למטבעות מקומיים – כמו שקלים למשל. עקב תקלה באותה המערכת, שער הדולר "עמד" על כ-1.18 שקלים שהם כשליש מהשווי האמיתי של המטבע.

בשעות הצהריים המאוחרות (בשעון ישראל) החליטה הנהלת Newegg לסגור את האתר להזמנות מישראל ולבצע באופן מיידי הערכת מצב אודות הנזק הכלכלי אשר צפוי להיגרם לאתר במידה והם ישלחו את המוצרים. לאחר שעות ארוכות של חוסר וודאות והקפאה של כלל ההזמנות החליטה הנהלת Newegg לבטל את כלל ההזמנות אשר בוצעו מישראל ולזכות באופן מלא את הלקוחות אשר חויבו. מייל מפורט על כך נשלח במהלך הלילה שבין ה-15/10 ל-16/10.

חלק מהרוכשים המאוכזבים חיפשו ומחפשים דרכים לקבל בכל זאת את המוצרים במחיר שהיה נקוב באתר בעת התקלה אך על פי המידע העומד ברשותנו התקנון של Newegg מכסה מקרים שכאלו ומאפשר להם לבצע ביטולי הזמנות ולא לספק במחיר הנמוך במיוחד.

לפי שעה Newegg עדיין לא פתחה את האתר להזמנות מישראל כאשר לא ידוע לנו מתי ואם בכלל היא מתכוונת לפתוח אותו שוב להזמנות מישראל. נציין גם כי ראינו מספר פוסטים בהם כמה הזמנות חריגות לא בוטלו אך מדובר במקרים בודדים עם הזמנות קטנות כאשר בחלקן מדובר במוצרים מחודשים.

חלק מהגולשים ברשת טענו כי מדובר במהלך שיווקי של Newegg שנועד לפרסם את האתר אך מאחר והתקלה בהמרת המטבעות התרחשה במקביל גם באתרים כמו Aliexpress סביר להניח שזה לא המצב. אם כבר מדברים על Aliepxress, הם עלו על התקלה בשלב מוקדם יותר ולא ידוע לנו על אנשים שהצליחו להזמין מוצרים בשליש מהמחיר המקורי.

וקצת תובנות:

  1. לעיתים, אם עסקים יכבדו טעויות שנגרמו מסיבות כאלה או אחרות הם עלולים להיסגר (וכך יפגעו כל הלקוחות שלהם בגלל אי היכולת שלהם למשל לכבד אחריות בהמשך). טעות ברורה כל כך של עסק שברור לכל שלא הגיונית והניצול שלה על ידי לקוחות גורמת למחשבה שהגנב הוא דווקא הלקוח שמנצל שגיאה ברורה לכל עין ואז מתרעם על אי כיבוד העיסקה כמו שרואים במאות או אלפי פוסטים ביומיים האחרונים בישראל (ובטח בעוד מקומות בעולם).
  2. יש מושג שנקרא באנגלית TINSTAAFL. ובתרגום חופשי זה "אין ארוחות חינם" ואם משהו נראה טוב מדי (יותר מדי אפילו) יש בעיה איתו כמו למשל עם כונני פלאש של 2 טרהבייט שעולים 50 שח. הנה ההסבר  … אל זה לא המקרה ובכל זאת שווה לנצל את הסיפור של ביצה חדשה להזכיר לבדוק לפני שקונים ההפתעות 🙂

מה דעתכם ?

האם עסק צריך לעמוד ב-100% תמיד גם אם שגה ? האם יש גבולות לשגיאה ? מתי השגיאה מתקבלת כטעות לדעתכם שלא אמורה להיות מכובדת ?

המאמר נכתב על ידי טוני מלינקוביץ' ויריב נחשון.

 

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן