Alder lake photo leak

מעבד מהדור ה-12 של אינטל נחשף בתמונות ראשונות

הדור ה-11 של אינטל הנקרא Rocket Lake עדיין לא הושק ולמעשה ההשקה של הדור העשירי הנקרא Comet Lake התרחשה לפני כמה חודשים בודדים אבל זה לא מונע מהמדליפים להשיג תמונות ראשונות של מעבדי הדור ה-12 שיושקו רק בעוד כשנה מהיום.

הדור ה-12 (שם קוד Alder Lake) צפוי להוות שדרוג משמעותי למעבדים של אינטל ולהביא לשינוי משמעותי במעבדי x86 באופן כללי. אחרי לא מעט שנים של רענונים על גבי ליתוגרפיית 14nm הדור ה-12 של אינטל יגיע בליתוגרפיית 10nm SuperFin כאשר הוא צפוי להגיע בתצורת Big.Little – כלומר כמה ליבות חזקות וכמה ליבות קטנות מוחלשות. תצורה שכזו נראתה עד היום רק במעבדי Arm והיא מאפשרת לייצר מעבדים הרבה יותר חסכוניים בחשמל.

בתצורה זו, בעת גלישה בסיסית באינטרנט יופעלו הליבות המוחלשות של המעבד אשר צורכות מעט חשמל ופולטות מעט חום. כאשר המשתמש ייכנס למשחק, לתוכנות עריכה או לכל יישום דורשני אחר ייכנסו לפעולה הליבות העוצמתיות. הדבר יאפשר ניהול טוב יותר של צריכת החשמל ואולי גם הפחתה משמעותית של החום הנפלט מן המעבד בשימוש היום יומי השוטף.

על פי שמועות נוספות ברשת הדור ה-12 של אינטל יביא עימו את תקן DDR5 יחד עם תקן PCIe 5.0 מה שיסגור לחלוטין את הפער שנוצר כיום בין אינטל ל-AMD – המהלך אולי אפילו יביא יתרון לאינטל בכל הנוגע לאימוץ תקני קישוריות חדשים. כך או כך, השינויים הרבים שצפוי לכלול הדור ה-12 מאלצים את אינטל להחליף תושבת פעם נוספת והפעם ל-LGA 1700 מה שידרוש מן הצרכנים לרכוש לוחות אם חדשים ואולי אפילו קירורים חדשים.

ההדלפה החדשה המגיעה מ-VideoCardz חושפת תמונה ראשונה של מעבד מהדור ה-12 כאשר לצידו נמצא מעבד מהדור העשירי. ניתן לראות במפורש כי המעבד מהדור ה-12 (הימני) גדול יותר ביחס למעבד מהדור ה-10. התמונה גם מרמזת כי הדור ה-12 נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים מאוד ואולי אפילו בשלבים הסופיים. נזכיר כי אינטל צפויה להשיק את הדור ה-12 אי שם בסוף שנת 2021.

האם לדעתכם הדור ה-12 צפוי להעניק לאינטל ייתרון משמעותי על פני AMD?

לרכישת מעבדי אינטל מהדור העשירי לחצו כאן.

קרדיט תמונה: VideoCardz

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן