crysis 3

גיימר הצליח להתקין Crysis 3 על הזיכרון של ה-RTX 3090

ה-RTX 3090 של אנבידיה (NVIDIA) מגיע עם זיכרון Vram בנפח של 24GB. מאחר וה-RTX 3090 ממותג ככרטיס מסך לגיימרים אנשים רבים תוהים באיזה מצב גיימרים יצליחו לנצל כל כך הרבה זיכרון שכן גם בעת הרצת משחק ברזולוציית 8K נשאר עוד מרווח רב של זיכרון.

עד היום היינו רגילים לראות כמויות כאלו של זיכרון בכרטיסי מסך המיועדים לשימושים מקצועיים כדוגמת בינה מלאכותית, HPC ובמקרים מסויימים גם בעריכה, מידול ורינדור. ביישומים כאלו קל (יחסית) לנצל את כל או לפחות רוב הזיכרון שיש ל-RTX 3090 להציע אבל בגיימינג זה קשה עד בלתי אפשרי – המשחקים המודרניים פשוט לא צריכים כל כך הרבה זיכרון.

גיימר בשם Strife212 ניסה לחשוב על דרך יצירתית שבה גיימרים יוכלו לנצל את רוב הזיכרון שיש ל-RTX 3090 והוא נתקל בתוכנה בשם GPU Ram Drive המאפשרת להפוך חלק מזיכרון ה-Vram של כרטיס המסך לכונן אחסון – כמו כל SSD בשוק רק הרבה יותר מהיר. Strife212 הקצה 15GB של זיכרון לצורך התקנת Crysis 3 ובכך השאיר 9GB פנויים לצורך ההרצה של המשחק.

כך, הצליח Strife212 לראשונה בעולם להתקין משחק ישירות על כרטיס המסך ואפילו נשארו לו עוד 4GB פנויים. באשר לביצועים, בצילום המסך ניתן לראות כי הוא קיבל כ-75FPS בעת ששיחק ברזולוציית 4K על Very High Preset. עוד דיווח Strife212 כי המשחק נטען בצורה מאוד מאוד מהירה אך בשלב זה הוא לא שיתף את זמני הטעינה.

חשוב לזכור כי כל התוכן של זיכרון כרטיס המסך נמחק עם כיבוי המחשב בדומה למידע הנשמר על זיכרון ה-RAM "הרגיל" של המחשב כך שלא מדובר במשהו ישים להתקנת משחקים ושימוש יום יומי רגיל אך מדובר בהצצה מעניינת במיוחד ליכולות והביצועים של כונני SSD עתידיים. נציין גם כי הודות לטכנולגיות כמו RTX I/O ו-GPUDirect storage כרטיס המסך מסוגל לטעון מידע ישירות מן הכונן לזיכרון שלו מבלי הצורך להעביר את המידע במעבד מה שכבר הופך את זמני הטעינה למהירים במיוחד.

לסיכום, הגיע הזמן להפסיק לשאול "Can it run Crysis", הגיע הזמן לשאול Can it store Crysis. אנחנו בכלל מחכים ליום שבו ניתן יהיה להתקין Call Of Duty Warzone ישירות על כרטיס המסך אבל כנראה שהדרך לשם עוד ארוכה.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

מה דעתכם על השימוש היצרתי של Strife212 ב-RTX 3090? ספרו לנו בתגובות.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן