amd cpu chip

ה-Ryzen 5 5600X קוטף את המקום הראשון במבחן ביצועי ליבה בודדת

מאז ההשקה של ארכיטקטורת Zen חברת AMD עשתה מאמצים רבים על מנת לצמצם את הפער בביצועי הליבה הבודדת בינה לבין אינטל (Intel). במשך השנים אינטל הצליחה להגיע לתדרים גבוהים במיוחד בשילוב IPC גבוה מה שהכתיר אותה פעם אחר פעם כמובילה בכל הקשור לביצועי הליבה הבודדת.

בעוד שהמגמה המפתחת בתעשייה היא פיתוח יישומים המתעדפים ריבוי ליבות ישנם עדיין יישומים ושימושים רבים בהם ביצועי הליבה בודדת הם קריטיים. משחקי eSports כדוגמת Counter Strike Global Offensive מושפעים בצורה מאוד משמעותית מביצועי ליבה בודדת. גם תוכנות מסויימות של Adobe מתעדפות ביצועי ליבה בודדת על פני ריבוי ליבות.

amd ryzen 5 5600x passmark
מתוך מבחן הביצועים

 

AMD שחררה בשנים האחרונות עדכוני תוכנה רבים וכן ביצעה גם שיפורים ברמת החומרה אשר הצליחו לשפר באופן ניכר את ביצועי הליבה הבודדת מאז יום ההשקה של Zen אך אינטל עדיין הובילה בקטגוריה הזו מאחר והתדר שלה היה גבוה הרבה יותר. בהשקה של Zen3 הבטיחה AMD שיפור של 19% ב-IPC לצד שיפורי תדרים אך מסקרים ואתרים רבים ברחבי העולם פקפקו ביכולת של AMD להציג שיפור כה גדול בביצועי הליבה הבודדת.

כעת, כשבועיים לפני ההגעה של מעבדי Zen3 לשוק (סדרת Ryzen 5000) נחשפו ביצועי הליבה הבודדת של ה-Ryzen 5 5600X במבחן הביצועים PassMark – CPU Mark. במבחן הביצועים ניתן לראות לא רק את הביצועים של ה-Ryzen 5 5600X אלא גם את הביצועים של מעבדי אינטל מהדור העשירי, התשיעי ואפילו השמיני.

במבחן הביצועים רואים בבירור כי ה-Ryzen 5 5600X הצליח להפיק 318 נקודות יותר מה-i9-10900K של אינטל. מדובר בפער שעוד עשוי לגדול הודות לעדכוני AGESA המגיעים לאחר השקת המעבדים. מדובר בהישג משמעותי במיוחד עבור AMD שהופך אותה כעת לאטרקטיבית במיוחד עבור קהל עצום של משתמשים המחפשים ביצועי ליבה בודדת כמה שיותר גבוהים.

נזכיר כי במהלך 2021 אינטל צפויה להשיק את הדור ה-11 של מעבדי ה-Core שלה עם שיפורי ביצועי ליבה בודדת נוספים כך שאין ספק ש-2021 הולכת להיות מעניינת במיוחד.

לרכישת המעבדים החדשים של AMD לחצו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן