amd lisa su holds radeon instinct gpu

חברת AMD במגעים לרכישת חברת שבבים אמריקאית בשווי של 26 מיליארד דולר

בשנים האחרונות AMD צברה תאוצה משמעותית בתחום המיינסטרים. נתח השוק שלה גדל בעשרות אחוזים והוא צפוי להמשיך לגדול גם השנה הודות להשקה של Zen3. גם בתחום המחשבים הניידים AMD מצמצמת פערים ואנחנו מתחילים לראות יותר ויותר מחשבים ניידים המבוססים על המעבדים שלה.

לעומת זאת, במגזר העסקי AMD חלשה יותר. נכון להיום הרוב המוחלט של משתמשי הענן משתמשים במעבדים של אינטל ועל כן ספקיות שירותי הענן קונות בעיקר מעבדים של אינטל. גם מחוץ לענן, ל-AMD אין ממש הצעות לתחום ה-IoT לעומת אינטל ואנבידיה המציעות מגוון רחב של פתרונות כאשר לאינטל קיימים גם שבבי FPGA ייעודים.

בתקופה האחרונה אנחנו התחלנו לראות מהלכים מצד AMD אשר אמורים לסייע לה בלקיחת נתחי שוק גדולים יותר בתחום העסקי. ארכיטקטורת CDNA המיועדת לכרטיסי מסך לשרתים צפויה להגיע לשוק בקרוב וזאת במקביל להרחבת היצע השרתים המבוססים על מעבדי Epyc. בנוסף, מערכות ה-DGX החדשות של NVIDIA שהוכרזו מוקדם יותר השנה מבוססות לראשונה על מעבדי Epyc ולא על מעבדי ה-Xeon של אינטל.

אחד המהלכים הבולטים ביותר שעליו AMD שוקלת הוא רכישה של Xilinx – עסקה שאם תתממש מוערכת בשווי של למעלה מ-30 מיליארד דולרים. Xilinx, המוערכת בשווי של כ-26 מיליארד דולרים מתמחה בייצור שבבי FPGA וגובה ההכנסות שלה הוא כ-3.6 מיליארד דולרים בשנה (בשנת 2019). ל-Xilinx ישנו פרוטפוליו מוצרים רחב במיוחד המתאים לנתחי שוק רבים והיא מהווה למעשה את התחרות הישירה לשבבי ה-Stratix® 10 של אינטל.

בשלב זה לא ידועים לנו נתוני העסקה שכן הם נמצאים עדיין בדיונים. במידה והעסקה אכן תצא לפועל היא תוכרז כבר בימים הקרובים לדבריהם של Wall Street Journal. עסקה שכזו צפויה להיות מהגדולות ביותר השנה בתעשיית השבבים והיא כמובן תיתן ל-AMD תנופה רצינית בשוק העסקי.

מדהים לראות איך בכמה שנים בודדות AMD עברה ממצב של חברה המתקרבת לפשיטת רגל ליצרנית שבבים מרכזית המסוגלת לבצע רכישות בשווי של עשרות מיליארדי דולרים.

לרכישת מוצרים של AMD לחצו כאן.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן