חשיפה: אינטל ביצעה הזמנות לשבבי 6nm של TSMC

זה לא סוד שאינטל נקלעה לבעיות ייצור ומחסור בשבבים. לאור כמה החלטות שגויות שהתקבלו לפני כמה שנים, אינטל לא הצליחה לבצע את המעבר מתהליך ייצור של 14nm לתהליך ייצור של 10nm וכעת למרות ההבטחות ישנה דחייה גם במעבר לתהליך ייצור של 7nm. עיכובים אלו קורים במקביל למחסור עולמי מתמשך גם לשבבי 14nm.

על רקע אתגרים אלו, אינטל פנתה במהלך חסר תקדים לחברת TSMC במטרה להעביר חלק מייצור השבבים אליה. נזכיר כי נכון להיום TSMC שולטת כמעט באופן מוחלט בכל הנוגע לייצור שבבים בתהליכי ייצור מתקדמים. גם AMD ו-NVIDIA שוכרות את שירותי הייצור של TSMC עבור מגוון רחב של מוצרים כאשר NVIDIA משתמשת ב-TSMC בעיקר לשבבי ה-A100 החדשים שלה ואילו AMD מייצרת ב-TSMC את הרוב המוחלט של מוצריה.

בפנייתה הזמינה אינטל אספקה של שבבי 6nm כאשר על פי המידע העומד לרשותנו TSMC תייצר חלק מן המעבדים העתידיים של אינטל. עוד נציין כי ישנו סיכוי כי גם חלק מכרטיסי המסך ממשפחת Intel Xe ייוצרו במפעליה של TSMC אך זה עדיין לא בטוח.

במהלך מעניין אינטל ביצעה את ההזמנה בשלב מאוד מוקדם, תהליך הייצור 6nm נמצא עדיין בשלבי פיתוח מתקדמים והוא צפוי להיכנס לייצור המוני רק ב-2021 כאשר המעבדים המדוברים של אינטל ייכנסו לייצור רק במהלך שנת 2022. להערכתנו ההזמנה המוקדמת נועדה על מנת לשריין נפח ייצור גדול במיוחד לפני שחברות אחרות יתפסו את כלל יכולת הייצור של TSMC.

ייתכן והמעבר לייצור ב-TSMC ישפיע גם על המפעלים של אינטל עצמה ואף יוביל לסגירה של חלקם אך מדובר כמובן במהלך שאם יקרה, הוא יתרחש רק בעתיד הרחוק. אינטל לא מתכוונת לוותר בקלות על יכולת ייצור עצמאית, אבל יכול להיות שבהסתכלות לטווח רחוק זה מהלך בלתי נמנע (?).

לרכישת מעבדי אינטל לחצו כאן

מה דעתכם על המעבר של אינטל לייצור ב-TSMC? ספרו לנו בתגובות

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן