nvidia chip

נחשף מידע חדש אודות ה-Binning של ה-RTX 3080

מידע חדש שמגיע אלינו לאחרונה חושף כי שבבי ה-GA102 הנמצאים ב-RTX 3080 מחולקים לשלוש רמות שונות (Bin).  שיטת החלוקה הזו, מתייחסת לאיכות הסיליקון של כרטיסי המסך וממנה נגזרים המתחים הדרושים לכרטיס המסך, כמות החום שהוא יפלוט וכן גם יכולת האוברקלוק שלו.

שלוש הרמות נקראת Bin 0, Bin 1 ו-Bin 2 כאשר כרטיסי המסך השייכים לקטגוריית Bin 2 הם השבבים המובחרים ביותר ואילו כרטיסי המסך השייכים לקטגוריית Bin 0 הם הכי פחות מובחרים. עוד עולה מן המידע שהגיע לידינו כי נכון לרגע זה, 30% משבבי ה-RTX 3080 שייכים לקטגוריית Bin 0, כ-60% משבבי ה-RTX 3080 שייכים לקטגוריית Bin 1 ולבסוף, 10% בלבד שייכים לקטגוריית Bin 2 המובחרת.

נציין מראש כי עבור המשתמשים הביתיים ככל הנראה לא יהיה הבדל מורגש בין כרטיס המסך מקטגוריית Bin 0 לכרטיס מסך מקטגוריית Bin 1 או Bin 2. ההבדלים בין השבבים השונים יבואו לידי ביטוי בטמפרטורה של כרטיסי המסך וכן גם ביכולות האוברקלוק שלהם. בשלב זה אין ביכולתנו לשער עד כמה הבדלי הטמפרטורה יהיו משמעותיים אך אנו מקווים כי מידע קונקרטי בנושא יגיע כבר בשבועות הקרובים.

ההבדל המהותי והמורגש בין הרמות השונות יהיה בעיקר בקרב קהילת האוברקלוקרים ובכלל בקרב כל מי שמעוניין לבצע המהרה (אוברקלוקינג) לכרטיס המסך שלו. כאשר מסתכלים על האחוז המועט של כרטיסי המסך המובחרים בשילוב מחסור המלאי שצפוי להימשך לאורך כל שנת 2020 יהיה מעניין מאוד לראות כמה אוברקלוקרים יצילחו להשיג לידיהם כרטיסי מסך מובחרים.

עוד נודע לנו כי מרבית השבבים המשויכים לקטגוריית Bin 2 מוקצים לכרטיסי המסך המיועדים למסקרים ואילו השאר לגרסאות ה-Founders Edition של NVIDIA שיגיעו ממש בקרוב לציבור הרחב. חשוב לציין כי עם הזמן אחוז השבבים השייכים לקטגוריית Bin 2 יעלה ואילו אחוז השבבים השייכים לקטגוריית Bin 0 יירד הודות לשיפור תהליכי הייצור במפעלים של סמסונג (Samsung) המייצרת את השבבים של סדרת RTX 30.

באופן מוזר, בשלב זה אין עדיין אחוזי חלוקת קטגוריות ל-RTX 3090 שגם הוא משתמש בשבב ה-GA102. ייתכן ולאור מחסור בשבבים, קשה עדיין לקבוע את אחוזי החלוקה ל-RTX 3090.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

האם אתם מתכננים לרכוש כרטיס מסך מסדרת RTX 30? ספרו לנו בתגובות.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן