קרדיט: דוברות אינטל

אינטל משיקה שורה של מעבדים חדשים בכנס CES 2024

ענקית השבבים אינטל (Intel) השיקה בתערוכת CES 2024 את מעבדי הגיימינג החדשים שלה למחשבים ניידים מסדרת HX מהדור ה-14. לצידם, אינטל חשפה גם מעבדים חדשים מהדור ה-14 למחשבים נייחים ומעבדים חדשים מסדרת U למחשבים ניידים. אחד מרגעי השיא של האירוע היה חשיפת שבב Lunar Lake ראשון.

פיתוח שבב Lunar Lake הושלם

במסיבת העיתונאים "Intel Client Open House Keynote" שנערכה על ידי אינטל ב-CES הלילה, סמנכ"ל ו-GM של קבוצת מחשוב הלקוחות של אינטל, מישל ג'ונסטון הולטהאוס, הדגישה כי Arrow Lake למחשבים שולחניים ו-Lunar Lake למחשבים ניידים מתקדמים יפה וצפויים להיות מושקים במהלך השנה.

רוב הפרטים על Lunar Lake עדיין סודיים – אינטל טרם אישרה באיזו טכנולוגיית ייצור היא משתמשת. אינטל גם טרם חשפה פרטים מהותיים אודות ארכיטקטורות המעבדים. עם זאת, באינטל מדגישים כי שבב ה-Lunar Lake צפוי להיכנס לשוק ב-2024. השבב מפותח בהובלת מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל ונועד להיות מוצר מוביל עבור ספקי מחשבים ניידים דקים וקלים. Lunar Lake יציע שיפורים "משמעותיים" ב-IPC לליבת המעבד, כך לדברי אינטל. גם ה-GPU וה-NPU יציעו כל אחד שלושה פעמים יותר ביצועי AI.

ההכרזה הזו מאשרת באופן רשמי לראשונה כי ארכיטקטורת Arrow Lake תהיה מיועדת למחשבים ניידים בעוד Lnuar Lake מיועדת למחשבים ניידים. הצגת השבבים באופן רשמי על הבמה מלמדת כי אינטל נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים. להערכתנו אינטל נמצאת בשלבי ולידציה מתקדמים של המעבדים לצד ליטושים ועבודות על Firmwareים וגרסאות BIOS.

Intel lunar lake ces 2024
מעבד ה-Lunar Lake. קרדיט: דוברות אינטל

מעבדי גיימינג חדשים למחשבים ניידים

כאמור, אינטל השיקה את סדרת HX מהדור ה-14 למחשבים ניידים. הסדרה החדשה כוללת 5 מעבדים חדשים בראשם ה-Intel Core i9-14900HX. מעבד הדגל החדש כולל 8 ליבות P-Core ו-16 ליבות E-Core.

המעבדים כוללים תמיכה בזיכרונות DDR5-5600 ומציעים קישוריות מהירה וחדשנית עם Thunderbolt 4 ולראשונה גם עם Wi-Fi 7. החידושים הללו מאפשרים למשתמשים חוויה מהירה ביותר, ואידיאליים למשחקים מתקדמים, עריכת וידאו, ופיתוח תוכנה.

גם דגם ה-i7 זוכה להגדלה של כמוות הליבות. אינטל חשפה כי ה-i7-14700HX יקבל מתוספת של 50% בכמות ליבות ה-E-Core. המשמעות היא שהמעבד יגיע עם 8 ליבות P-Core ו-12 ליבות E-Core, כלומר 20 ליבות ו-28 Thread בסך הכל.

"משפחת מעבדי Intel Core דור 14 שלנו נבנתה כדי להביא ביצועים בסטנדטים הגבוהים ביותר ופיצ'רים למשתמשי מחשבים שדורשים ביצועים חזקים ורגילים כאחד," אמר רוג'ר צ'נדלר, סגן נשיא ומנהל כללי באינטל, חטיבת מחשבים והתחנות עבודה, בקבוצת המחשוב האישי. "גיימרים שרוצים להיות ניידים יוכלו להשתמש במחשבים עם מעבדי הסדרה HX שלנו, בעוד משתמשי מחשבים נייחים יוכלו ליהנות מיעילות, ביצועים ויכולות של מחשבים נייחים בהספקים של 65W ו-35W".

מעבדי דסקטופ מהדור ה-14

לאחר שהשיקה בשנה שעברה (2024) את מעבדי הדור ה-14 הניתנים לאוברקלוקינג (סדרת K), אינטל משיקה כעת את שאר המעבדים מהדור ה-14. במסגרת ההשקה אינטל הציגה 18 מעבדים חדשים אשר יגיעו עם TDP של 65W ו-35W. מבין המעבדים שהצגו נחשף גם ה-Intel Core i9-14900 – מעבד הדגל של סדרה זו, שכולל שמונה ליבות P-Core ו-16 ליבות E-Core. מעבדי הדסקטופ החדשים של אינטל כוללים תדר טורבו של עד 5.8Ghz.

מעבדי הדסקטופ החדשים יהפכו את הדור ה-14 של אינטל לנגיש ואטרקטיבי לקהל יעד רחב הרבה יותר. בעוד שלא ניתן לבצע להם אוברקלוקינג, מעבדים אלו מציעים פתרון זול יותר המגיע עם ביצועים טובים כבר מהמפעל.

מעבדים חדשים מסדרת Intel Core U

אינטל משיקה גם שלושה מעבדים חדשים מסדרת Core U מהדור הראשון. המעבדים החדשים יעבדו בתדר של עד 5.4Ghz ויגיעו עם עד 10 ליבות. המעבד החזק ביותר בסדרה, ה-Core i7-150U כולל שתי ליבות P-Core ושמונה ליבות E-Core. המעבדים תומכים בזיכרון של עד 96GB מסוג DDR5 בתדר 5600Mhz או בזיכרונות DDR4 בתדר 3200Mhz.

מעבדי ה-Core U החדשים גם בתקן Thunderbolt 4 המאפשר לחבר מסכים באיכות 4K ברוחב פס של 40Gbps. המעבדים תומכים גם בדור האחרון של תקשורת Bluetooth, עם תמיכה בגרסאות 5.4 ו-5.3. התמיכה בדור האחרון של תקשורת בלוטות' כוללת תמיכה באודיו אנרגיה נמוכה, המאפשרת חוויית שמע טובה יותר, ותמיכה בטכנולוגיות חדשות של שידור אודיו ושיתוף אודיו.

לבסוף, המעבדים תומכים ברשת אלחוטית מתקדמת עם תמיכה לראשונה ב-Intel Killer Wi-Fi 7 המספקת מהירות של 5 ג'יגה ותמיכה בדומה לדור הקודם בטכנולוגיית Wi-Fi 6E.

לרכישת מעבדי הדור ה-14 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן