nvidia grace cpu render

שמועה: NVIDIA מפתחת מעבדי ARM למחשבים אישיים

אתר החדשות Reuters מפרסם ידיעה בלעדית לפיה ענקית השבבים NVIDIA מפתחת מעבדי ARM למחשבים אישיים. לדברי Reuters, הידיעה מגיעה משני אנשים המעורבים בתהליך הפיתוח שבחרו להישאר בעילום שם. 

חברת ARM מפתחת ליבות ובקרים הנמצאים בתוך מעבדים. כך, חברות כמו Qualcomm, Apple ו-NVIDIA קונות ליבות מעבדים 'מוכנות' ולא צריכות לפתח ליבות משלהן. הדבר מצמצם ומקל באופן משמעותי את תהליך הפיתוח. נכון להיום מרבית אם לא כל מעבדי הטלפונים מבוססים על ליבות של ARM.

בשנים האחרונות החלה מגמה של שילוב מעבדי ARM במקומות נוספים. כבר היום NVIDIA מוכרת שרתים המיועדים ליישומי בינה מלאכותית עם מעבדי ARM משלה הנקראים Grace. קיימים כיום גם מחשבים ניידים של יצרניות כמו ASUS עם מעבדי ARM.

ישנן שתי סיבות מרכזיות שאין הרבה מעבדים למחשבים אישיים עם מעבדי ARM: הסיבה הראשונה היא סיבה עסקית. חברת Qualcomm חתמה על הסכם בלעדיות עם ARM. לפי ההסכם, Qualcomm היא היחידה שיכולה לפתח מעבדים מבוססי ARM שיריצו את מערכת ההפעלה Windows ושישמשו מחשבים אישיים. ההסכם הזה אמור לפוג במהלך השנה הבאה (2024).

הסיבה השנייה היא תמיכה תוכנתית. מרבית התוכנות והמשחקים כיום מותאמים למעבדי אינטל ו-AMD שמריצים פקודות שפת מכונה מסוג x86. מעבדי ARM לעומת זאת, מריצים פקודות שפת מכונה משלהם שנקראת ARM. המשמעות היא שצריך לבצע התאמה של תוכנות רבות או לפתח אלגוריתם המגשר בין התוכנות הקיימות לפקודות שמעבדי ARM תומכים בהן.

ההסכם של Qualcomm עם ARM עומד לפוג וחברות רבות בתעשייה מבינות שמסיבות רבות ARM עשויה להיכנס בסערה לסגמנט המחשבים האישיים ובהתאם הן מפתחות תוכנות שמתאימות גם למעבדי ARM. חברת NVIDIA אף רצתה לקנות את ARM ובתום חודשים ארוכים ואינטנסיביים של משא ומתן העסקה בוטלה מחוסר אישורים רגולטוריים.

על פי Reuters נראה שאם NVIDIA לא תצליח לקנות את ARM – היא לפחות תשתמש במוצרים שלה. מטרת העל של NVIDIA היא לספק פתרונות מחשוב מקצה לקצה ולקחת נתח שוק משמעותי מאינטל ו-AMD. זה לא סוד ש-NVIDIA רוצה שליטה כמה שיותר רחבה בתחומי שבבי העיבוד והמחשוב.

ל-NVIDIA יש גם היכולת להפוך את מעבדי ARM לפופולריים ולסייע להם להגיע לקדמת הבמה. חטיבת הבינה המלאכותית של NVIDIA הצליחה לגרום לחברות רבות לאמץ את פתרון ה-CUDA שלה. נכון להיום, אחוז עצום ממוצרי הבינה המלאכותית מותאם לליבות ה-CUDA של NVIDIA.

בחברה ככל הנראה שואפים לעשות מהלך דומה בתחום המעבדים. לא מן הנמנע שמטרת העל של NVIDIA היא שכל המשחקים ותוכנות המידול ויצירת התוכן יותאמו למעבדים שהיא תפתח על בסיס הטכנולוגיה של ARM.

ל-NVIDIA צפויה משימה קשה. עם פקיעת החוזה של Qualcomm, סביר להניח שחברות נוספות ינסו לפתח מעבדי ARM למחשבים אישיים. באתר Reuters אף מציינים כי גם AMD בוחנת את האפשרות לפתח ולמכור מעבדי ARM.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן