intel cpu illustraion

תמונות של ה-Aorus B760 Elite AX DDR4 הודלפו לרשת

ערכת השבבים B760 של אינטל (Intel) אמורה להוות חלופה זולה לערכת השבבים Z790 והיא מיועדת לאנשים שרוצים מעבד מהדור ה-13 של אינטל ולא מעוניינים לעשות אוברקלוק (overclock). ההשקה של B760 אמורה להתקיים בעוד כחודש במהלך כנס CES 2023.

אמנם ההשקה תתקיים רק בעוד יותר מחודש אך ההדלפות המעניינות כבר מתחילות לזרום לרשת. בתמונות חדשות שהופצו דרך אתר החדשות הסיני MyDrivers, נחשף לראשונה ה-Aorus B760 Elite AX DDR4. התמונות שעלו לרשת התמקדנו לצערנו בעיקר בקופסה של לוח האם אך ישנה גם תמונה אחת שחושפת את העיצוב שלו מבעד לניילון של האריזה.

הפרט החשוב ביותר שנחשף בתמונות הוא התמיכה ב-DDR4 שתאפשר לבנות מחשבים המבוססים על מעבדים חדשים מבלי לרכוש זיכרונות DDR5 יקרים. נזכיר כי גם בדור ה-12, יצרניות לוחות האם השונות הציגו דגמים שתומכים ב-DDR4 ואין ספק שמדובר בצעד נהדר בהתחשב במחירים של DDR5 שעדיין יחסית גבוהים.

באופן מעניין AMD החליטה לבטל את התמיכה ב-DDR4 עם ארכיטקטורת Zen4 ותושבת AM5. המשמעות היא שנכון להיום, אינטל היא הבחירה היחידה עבור מי שמעוניין לבנות מחשב תקציבי או מיינסטרים מוזל עם מעבד מהדור האחרון.

עוד ההדלפה חושפת כי ה-Aorus B760 Elite AX DDR4 יגיע עם שלושה חיבורי PCIe ובין שניים לשלושה חיבורי M.2. בשלב זה לא ידוע לנו האם מדובר בחיבורי PCIe 5.0 או PCIe 4.0. אנחנו סבורים שגם אם תהיה תמיכה ב-PCIe 5.0, זה יהיה רק לחיבור PCIe אחד או לחיבור M.2 אחד על מנת להוזיל עלויות.

מעבר לכך, נראה ש-Gigabyte שומרת על קו העיצוב של מותג ה-Aorus שלה. ה-B760 Elite AX DDR4 מציג עיצוב שחור עם הלוגו של Aorus מעל אחד מן ה-Heatsinkים שלו. הכיתוב Aorus קיים גם מעל כיסוי ה-I/O בדומה ללוחות אם אחרים מדורות קודמים.

נראה שהתמונות שהודלפו הן של אריזת Retail חדשה והדבר אומר שלוחות האם כבר נמצאים בייצור המוני. ייתכן וסנוניות מלאי ראשונות כבר עושות את דרכן לשותפים העסקיים של Gigabyte לקראת ההפצה לחנויות שתתקיים בסמוך להשקת ערכת השבבים B760.

לרכישת לוחות אם מסוג Z790 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן