Intel-i9-10900K

שמועה: האם אלו הם התדרים של מעבדי הדור ה-13 של אינטל?

המדליף Raichu העלה לרשת ציוץ ובו הוא טוען כי דגם הדגל בדור ה-13 של אינטל (שם קוד Raptor Lake) יוכל להשיג תדר הגבוה בכ-200-300Mhz בהשוואה לתדר של ה-i9-12900KS שהושק לא מזמן. במידה והשמועה נכונה, אנחנו נהיה במרחק נגיעה מ-6Ghz.

בעוד שטכנולוגיית הייצור של אינטל היא לא המתקדמת ביותר בשוק, היא בהחלט מצליחה שנה אחר שנה להשיג את התדרים הגבוהים ביותר תוך שמירה על IPC גבוה. אם בעבר חשבנו שהתדר המירבי של המעבדים המודרניים יהיה 5.0Ghz, בשנים האחרונות נוכחנו לדעת שהשמים הם הגבול.

עם השקתם של דורות המעבדים Comet Lake, Rocket Lake ו-Alder Lake, אינטל הצליחה להביא לשוק מעבדים המגיעים לתדר הגבוה מ-5.0Ghz מבלי צורך באוברקלוקינג. השיא הגיע עם המעבד i9-12900KS אשר מציג תדר עבודה מירבי של לא פחות מ-5.5Ghz.

כעת, לטענת Raichu ייתכן ונראה את ה-i9-13900K מגיע לתדר של כ-5.7Ghz ואולי אפילו 5.8Ghz היישר מהמפעל. בעוד שמשתמשים רבים בוודאי ינסו להגיע לתדר של 6Ghz, לא בטוח שנשאר מרווח לאוברקלוקינג עם תדר כל כך גבוה מהמפעל.

במידה והמידע נכון, ייתכן ומנגנון אספקת החשמל החדש שלה הוא זה שיאפשר להגיע לתדרים כה גבוהים מהמפעל. נזכיר כי לפני מספר חודשים אינטל רשמה פטנט על מנגנון אספקת חשמל למעבד אשר לכאורה מסוגל לייעל את אספקת החשמל בעד לכ-25%.

בטווח היותר רחוק לעומת זאת, לא בטוח שאינטל תשמור על תדרים כה גבוהים. החל מדור 14 (שם קוד Meteor Lake) אינטל תעבור לטכנולוגיית הייצור Intel 4. אחת מ-"תופעות הלוואי" של הקטנה משמעותית בטכנולוגיית הייצור היא הפחתה של תדר השבב.

יש מי שסבור כי אינטל תחזור אל מתחת ל-5Ghz בדור 14 כך שלא בטוח שכדאי לצפות לתדר של יותר מ-6Ghz בעוד שנתיים. חשוב לזכור גם שהקטנה של התדר לא בהכרח אומרת הורדת ביצועים וזאת לאור שיפורים אחרים בארכיטקטורת המעבד.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן