AMD ryzen 5000xt mining image

חברת AMD משיקה שני מעבדים חדשים ייעודיים לכרייה

ימים ספורים לאחר שמעבדי ה-Rocket Lake של אינטל (Intel) הגיעו לשוק, AMD מציגה שני מעבדים חדשים המציגים תדרים מרשימים של למעלה מ-5Ghz ובאופן מפתיע הם מיועדים לכורי המטבעות הקריפטוגרפיים.

שני המעבדים החדשים: Ryzen 5 5600XT ו-Ryzen 7 5800XT מגיעים כמות ליבות הזהה לזו של הגרסאות הקודמות שלהם. ה-Ryzen 5 5600XT מגיע עם 6 ליבות ו-12 נימים וה-Ryzen 7 5800XT מגיע עם 8 ליבות ו-16 נימים. באשר לתדרים, שני מעבדי ה-XT החדשים שוברים שיאים חדשים.

ה-Ryzen 5 5600XT מגיע עם תדר בסיס של 4.8Ghz ותדר עבודה מרבי של 5.4Ghz. בנוסף, ה-Ryzen 7 5800XT מגיע עם תדר בסיס של 5.1Ghz ותדר עבודה מרבי מרשים במיוחד של 5.7Ghz. למרות הקפצת התדרים, AMD מצליחה לשמור על TDP נמוך של 95W ו-105W בהתאמה.

אנליסטים מעריכים כי ה-TDP הנמוך מגיע כתוצאה מקיצוץ גובה השבבים ושינוי החומר ממנו עשוי ה-IHS. שילוב של שני האלמנטים הללו מסוגל לספק ירידה ניכרת בטמפרטורות המעבדים. אינטל אימצה את שינוי גובה הליבה כבר במעבדי הדור ה-10 שלה שהושקו לפני כשנה.

הנקודה הבולטת והחשובה ביותר של שני המעבדים החדשים היא בקר ייחודי המאיץ באופן משמעותי אלגוריתמי כרייה. במעבדים "רגילים" ביצועי הכרייה נמוכים במיוחד ולא משתלמים כלל ועל כן הכורים נוהגים לרכוש כרטיסי מסך או פתרונות ASIC ייעודיים. כעת, שני המעבדים החדשים כוללים בקר חדש המאיץ באופן משמעותי את יכולות הכרייה.

ההערכות הן כי המעבדים הללו יפיקו ביצועי כרייה של בין 25MH/s ל-35MH/s – ביצועים שלא רחוקים מחלק מכרטיסי המסך הנמצאים היום בשוק. עבור AMD מדובר בהזדמנות עסקית נהדרת לאור הביקוש הרב בתחום הכרייה והבקר החדש שמעניק לה יתרון על פני התחרות.

במידה וגל הכרייה יימשך, ככל הנראה תשיק AMD מעבדי כרייה נוספים כמו Ryzen 9 5900XT ו-Ryzen 5 5950XT. נראה שגיימרים כבר לא עומדים בראש סדר העדיפיות של חטיבת המעבדים של AMD.

להזמנה מוקדמת של ה-Ryzen 5 5600XT לחצו כאן

להזמנה מוקדמת של ה-Ryzen 7 5800XT לחצו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן