intel cpu illustraion

מעבד Rocket Lake נצפה עם תדר של 6.9Ghz על כל הליבות

ההשקה של מעבדי הדור ה-11 של אינטל הידועים בשם הקוד Rocket Lake יושקו על פי ההערכות במהלך CES 2021 ויגיעו לחנויות במרץ הקרוב (2021). כמידי שנה גם הפעם אנחנו זוכים להצצה קטנה למעבדים החדשים והפעם דרך סרטון מסתורי בו מעבד מתומן ליבות מגיע לתדר של 6.9Ghz באוברקלוק (overclock) עם חנקן נוזלי.

הסרטון המסתורי צץ ברשת בעמוד הטוויטר (Twitter) של PttpcWorld. בסרטון ניתן לראות אדם מבצע אוברקלוק עם חנקן נוזלי על מעבד מסדרת Rocket Lake בשילוב לוח אם של Gigabyte – ככל הנראה לוח אם בעל צ'יפסט Z590 אשר יושק בקרוב. באשר למעבד, אין לנו בשלב הזה את הדגם המדויק אך סביר להניח שמדובר ב-i9-11900K שאמור להגיע עם 8 ליבות, בדיוק כמו המעבד שנצפה בסרטון.

אתר ההדלפות הפופולרי VideoCardz הצליח להשיג גם צילום חלקי מתוך CPU-Z המאשר כי המעבד המדובר הוא אכן מדור 11 ומבוסס על ארכיטקטורת הליבה Cypress Cove אשר תושק בקרוב. אם כבר מדברים על Cypress Cove, מעבר לשיפורי הביצועים "הרגילים", ארכיטקטורה זו תציג תמיכה בפקודות SHA, זיכרון Cache L1 ו-Cache L2 מוגדלים וכן גם תמיכה בסט הפקודות AVX512F.

באשר ליכולות האוברקלוק של המעבד, הוא הציג תדר מרשים במיוחד של 6.9Ghz על כל שמונה הליבות שלו. בנוסף, בסרטון בוצעה גם המהרה לזיכרונות ה-RAM ואלו הגיעו לתדר גבוה במיוחד של 6666Mhz. לצערנו לא נחשפו פרטים רבים נוספים והסרטון לא כלל הרצה של מבחני הביצועים אך אין ספק שמדובר ביכולת אוברקלוק מרשימה במיוחד.

אנחנו מעריכים כי עם הגעת המעבדים לשוק ועם עדכוני BIOS עתידיים ייתן ונראה תדרים הגבוהים מ-7.0Ghz בשימוש בחנקן. אין ספק שגם השנה אינטל תשמור על תואר מלכת האוברקלוק.

לרכישת מעבד אינטל מהדור העשירי לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ איתנו בפייסבוק כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן