Intel core series

מעבד Alder Lake עם זיכרון DDR5 נצפה ברשת

המדליף המפורסם 188号 פרסם לפני מספר שעות ציוץ מעניין בטוויטר ובו ניתן לראות כי הוא מצא מספר מעבדי Alder Lake עם זיכרונות DDR5 במאגר המידע של SiSoftware – תוכנה המשתמשת למדידת ביצועי חומרה. במאגר המידע נרשם לא מעט מידע מעניין אודות המעבדים הבאים של אינטל.

עצם ההופעה של מעבד Alder Lake במאגר של SiSoftware עם תוצאה של מבחן ביצועים מעידה על כך שאינטל (Intel) נמצאת בשלב פיתוח מתקדם יחסית. כמובן חשוב לזכור כי עדיין מדובר במעבד ניסיוני ועל כן תוצאת מבחני הביצועים לא מעידה על ביצועי המעבדים הסופיים. מדובר גם באחת המערכות הראשונות בעולם המבוססת על תקן DDR5 שעדיין לא הגיע לשום פלטפורמה של אינטל או AMD.

alder lake ddr5 sisoftware
צילום מסך מתוך sisoftware

 

המעבד שנצפה במבחן הביצועים כולל 16 ליבות ו-32 נימים (Threads). תדר הבסיס עומד על 1.8Ghz ותדר העבודה המירבי עומד על 4.0Ghz. עוד ניתן לראות כי המעבד כולל זיכרון Cache L3 מוגדל העומד על 30MB וזיכרון Cache L2 בגודל של 12.5MB.

בהתחשב במידע שידוע לנו עד כה על Alder Lake, סביר להניח שהמעבד כולל 8 ליבות חזקות המבוססות על ארכיטקטורת Golden Cove ועוד 8 ליבות מוחלשות המבוססות על ארכיטקטורה פשוטה יותר. נזכיר כי תצורה שכזו קיימת כבר במעבדי ה-M1 של אפל (Apple). סביר להניח שגם התדרים של המעבד הסופי יהיו גבוהים יותר מאלו של המעבד הניסיוני המדובר.

באשר לזיכרונות ה-DDR5, תוכנת SiSoftware לא מצליחה לדווח באופן מדויק את מפרטי הזיכרונות אך לדברי VideoCardz מדובר בזיכרונות בתדר של 4,800Mhz. כמובן חשוב לזכור שבהמשך חברות רבות ישיקו זיכרונות DDR5 עם תדרים הרבה יותר גבוהים מ-4,800Mhz. יהיה מעניין לראות את Alder Lake בשוק זו תהיה סדרת המעבדים הראשונה שתתמוך גם ב-DDR5 וגם ב-PCIe 5.0.

ההשקה של Alder Lake תתקיים במהלך הרבעון השלישי של 2021 ועד אז אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן.

לרכישת מעבדי אינטל מהדור העשירי לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן