המעבדים המומלצים עבור יוצרי תוכן (פוטושופ, פרימייר, דה וינצ'י)

בבואנו לבחור את הרכיבים המומלצים עבור מערכת שמיועדת ליצירת תוכן, יש לנו כמה מטרות: מציאת נקודת היעילות הרבה ביותר מבחינת עלות/תועלת, עבור תקציב מסויים. יוצרי תוכן עובדים עם תוכנות שונות שעובדות שונה עם חומרה שונה. על מנת להקל על העניינים, במאמר הזה אני מסתמך על הפרסומים של Puget System. כחלק מהשירות שהם מעניקים לקהל, הם מציגים את הביצועים שהם מצאו במשימות השונות. יש לקחת בחשבון שהם חישבו את התוצאות בהתאם לחומרה מסויימת, עם דרייברים מסויימים וכו', כך שמערכת דומה יכולה לסטות, אבל בסך הכל אמורה להיות באותו איזור.

Photoshop

אם  ניקח את הביצועים מהמאמר ונשלב אותם עם המחירים של המעבדים, נקבל את הגרף הבא:

אחד הדברים הברורים במבט חטוף מהגרף הוא ש"בעל המאה אינו בעל הדעה", כלומר: אם בוחרים את המעבד הכי יקר שיש, הוא לא בהכרח המעבד המומלץ ביותר עבור פוטושופ. המעבד המומלץ הוא הרייזן 5800X שמספק תדר ליבה גבוה לצד יעילות מצד הארכיטקטורה שלו.

אם בדורות הקודמים אינטל שלטה ביד רמה בביצועים בפוטושופ בזכות תדר ליבה בודדת גבוה, הקערה התהפכה ודור ה-5000 של רייזן מביא לשולחן בשורה מעניינת ביותר.

יש לקחת בחשבון שכאשר בוחרים מעבד מסויים, הסיפור לא מסתיים בזה. יש צורך בלוח תואם, זכרונות, קירור, מארז… כך שיש המון היבטים שונים לבנית המערכת הזו.

Premiere

אם בפוטושופ התדר השפיע רבות על הביצועים, כאשר מדובר בעריכת וידאו, למספר הליבות יש תפקיד חשוב יותר.

אם כי בבואנו לבחור את המעבד האולטימטיבי, יש לשקול את עניין עלות לוח האם. אם מדובר בתחנת עבודה רצינית, אז TRX40 עם 3960X יהיה נהדר. אם רוצים לחסוך קצת, אז X570 עם 5950X לא יהיה כל כך מאחור.

DaVinci

די כמו פרימייר, גם בדה-וינצ'י יש את המתח בין מערכת HEDT לבין מערכת פשוטה יותר. בסופו של דבר, זו שאלה של תקציב.

סיכום

אולי הדור הבא, ה-11, של אינטל, יביא לשולחן שיפור בביצועי המעבדים, כך שהמאמר הזה ידרש לשכתוב, אבל נכון לעכשיו, זה מה שמומלץ על ידינו.

כמובן שיש אספקטים נוספים כגון כרטיס המסך, הראם וכו' וכו', אבל ברצוני להשאיר את המאמר פשוט. אם יש עניין להתייעצות עמוקה יותר, ניתן לפנות בפרטי.

ניתן לקחת את הרעיון בבסיס המאמר לבדיקת תוכנות אחרות והחומרה הנדרשת עבורם, כמובן.

המחירים מפלונטר נכון לזמן כתיבת שורות אלו.

PugetSystems.com Adobe Photoshop

PugetSystems.com Adobe Premiere

PugetSystems.com DaVinci Resolve

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות אדם לב ארי

עובד בפלונטר מאז 2016 כטכנאי במעבדה, בשיווק ושירות לקוחות.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן