nvidia sli

אנבידיה מפסיקה באופן רשמי את התמיכה ב-SLI

בשנים האחרונות היינו עדים לדעיכה משמעותית בתמיכה בריבוי כרטיסי מסך של אנבידיה (NVIDIA) הנקרא SLI. מדור לדור, ראינו כיצד התמיכה ב-SLI נשארת רק בדגמי הדגל וכעת NVIDIA משחררת הודעה רשמית לעיתונות לפיה היא מפסיקה בקרוב באופן רשמי את התמיכה ב-SLI בכרטיסי מסך קיימים ובכרטיסי מסך חדשים.

מה זה SLI ולמה הוא לא פופולרי

ריבוי כרטיסי המסך של NVIDIA, הנקרא SLI הוא למעשה טכנולוגיה המאפשרת לחבר שני כרטיסי מסך זהים למחשב (בעבר יותר משניים). בין שני כרטיסי המסך הללו מחברים כבל מיוחד הנקרא גשר בשפה המקצועית וזה היה אחראי להעביר מידע בין שני כרטיסי המסך. בתאוריה, העומס של המשחקים אמור היה להתחלק בין שני כרטיסי המסך באופן שווה ובכך להכפיל את הביצועים במשחק.

במציאות, ברוב המשחקים לא היה שיפור ביצועים כפול כי יצרניות המשחקים לא באמת השקיעו משאבי פיתוח ליצירת תמיכה טובה במערכי SLI מהסיבה הפשוטה שגיימרים לא מיהרו לשלב במחשבים שלהם שני כרטיסי מסך ב-SLI. מערך של שני כרטיסי מסך הוא יקר, צורך הרבה יותר חשמל מכרטיס מסך בודד וכן גם מפיק הרבה יותר חום בתוך המחשב.

מסיבות אלו ומסיבות נוספות, הפופולריות של מערכי ה-SLI ירדה באופן משמעותי בקרב גיימרים בשנים האחרונות. מערכי SLI הם פשוט יקרים מידי, צורכים הרבה יותר חשמל וחמים יותר כך שפעמים רבות קניית כרטיס מסך חדש חזק יותר זה פתרון הרבה יותר משתלם וחכם. יצרניות המשחקים ראו שהרוב הבולט של הגיימרים לא קונים כמה כרטיסי מסך ולא משתמשים ב-SLI החליטו שאין טעם להשקיע בתמיכה טובה בטכנולוגיה הזו ובהתאם האפקטיביות של טכנולוגיית ה-SLI הייתה ירודה באחוז גדול מן המשחקים.

ההודעה של NVIDIA

חברת NVIDIA מפיצה בימים אלו הודעה לעיתונות לפיה התמיכה ב-SLI תיפסק באופן רשמי החל מה-01.01.2021. הודעה זו רלוונטית לכרטיסי מסך מסדרת RTX 30 אך גם לכרטיסי המסך הקיימים של NVIDIA מסדרות RTX 20 ומטה. כרטיסי המסך החדשים לא מציגים כלל תמיכה ב-SLI ואילו כרטיסי המסך הישנים לא יציגו תמיכת SLI במשחקים חדשים כלל.

במידה ויש לכם שני כרטיסי מסך מסדרת RTX 20 ומטה, תוכלו עדיין למנף את טכנולוגיית ה-SLI במשחקים קיימים התומכים בטכנולוגיה הזו. במשחקים חדשים לעומת זאת, לא תוצג שום תמיכה רשמית בריבוי כרטיסי מסך בטכנולוגיית SLI.

ריבוי כרטיסי מסך עדיין לא מת

ריבוי כרטיסי המסך עדיין לא מת ואחד הנימוקים המרכזיים של NVIDIA להפסקת התמיכה ב-SLI הוא ההתפתחות של טכנולוגיות כמו Vulkan ו-DirectX 12. אחד הפיצ'רים החדשים המגניבים ב-Vulkan ו-DirectX 12 הוא התמיכה בריבוי כרטיסי מסך באופן תוכנתי. טכנולוגיות אלו מאפשרות תמיכה תוכנתית טובה בריבוי כרטיסי מסך ללא צורך בגשר SLI או תמיכה מיוחדת ברמת הדרייברים.

NVIDIA הודיעה כי היא תשקיע מאמצים ואף תעזור ליצרניות המשחקים להשתמש ולהטמיע את טכנולוגיות ריבוי כרטיסי המסך המובנות ב-DirectX 12 וב-Vulkan. נציין כי גם יישומים מקצועיים המיועדים ליצירת תוכן ומחקר המשתמשים בריבוי כרטיסי מסך ימשיכו לעבוד כרגיל שכן הם נעזרים בטכנולוגיות תוכניות בדומה ל-DirectX 12 ול-Vulkan.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן