amd ryzen chip

מעבדי Zen3 יגיעו עם מנגון אוברקלוקינג חדש

מדליף בשם 1usmus הצליח לדלות מידע אודות ארכיטקטורת המעבדים Zen3 דרך עדכון AGESA חדש ש-AMD שחררה ללוחות האם הקיימים. במסגרת ההדלפה נחשפו שלושה פרטים מעניינים במיוחד אודות יכולות המהרה (אוברקלוק) חדשות וכן גם אודות מעבד בעל 10 ליבות.

הפיצ'ר הראשון שנחשף הוא Curve Optimizer המזכיר את ה-PBO של AMD. פיצ'ר ה-Curve Optimizer יאפשר למשתמשים לשנות את תדרי ה-Boost של המעבדים וכן גם לשנות את התדרים של כל ליבה בנפרד כאשר על פי ההערכות AMD לא תשלב הגבלות תוכניות כלשהן ב-Curve Optimizer. ניתן יהיה לגשת ל-Curve Optimizer דרך תוכנת AMD Ryzen Master וככל הנראה גם דרך ממשק ה-BIOS של לוחות האם השונים.

הפיצ'ר השני אשר נחשף בהדלפה נקרא נקרא Infinity Fabric dividers. ה-Infinity Fabric הוא הרכיב האחראי לקשר בין הרכיבים השונים במעבדים של AMD והוא אחראי גם על העברת המידע ביניהם. אחת המטרות של AMD מידי שנה היא לשפר את תדר העבודה של ה-Infinity Fabric ולהקטין את זמן התגובה שלו.

על פי ההדלפות עולה כי AMD לא רק תשפר את התדרים וזמני התגובה של ה-Infinity Fabric אלא גם תכלול פיצ'ר חדש בשם Infinity Fabric dividers וזה יהיה אחראי על ניהול ושיפור התדר של בקר הזיכרונות אשר נקרא IMC. בשלב זה לא נחשפו יותר מידי פרטים אודות ה-Infinity Fabric dividers אך ההשערה הראשונית שלנו היא כי מדובר בפיצ'ר המיועד בעיקר לאוברקלוקרים מקצועיים.

לבסוף, ההדלפה חשפה גם מק"ט אפשרי של מעבד בעל 10 ליבות, דבר שלפי המידע העומד לרשותנו לא היה ממש אפשרי ב-Zen וב-Zen2. המידע הזה מלמד אותנו על שינוי אפשרי במבנה המעבדים של AMD אך חשוב לזכור כי מדובר בשלב זה בהשערה בלבד. במידה ומעבד כזה יגיע לשוק סביר להניח שהוא יהיה התשובה הישירה של AMD ל-i9-10900K ולשלל גרסאותיו שאינטל השיקה באחרונה.

האם אתם מתכננים לקנות מעבד מהדור הבא של AMD? ספרו לנו בתגובות

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

Intel cpu chip raptor lake

אינטל מתייחסת לראשונה לקריסות של מעבדי הדור ה-13 וה-14

בחודשים האחרונים ישנם דיווחים רבים ברשת על חוסר יציבות של מעבדי הדגל של אינטל מסדרת …

דילוג לתוכן