amd-ryzen-cpu-main

הדלפה חושפת מעבדי AMD חדשים למחשבי 2 ב-1

מאז ההשקה של Zen, חברת AMD מנסה לחזור בכל הכוח לכמה שיותר שווקים ולהציע מגוון פתרונות רחב ככל הניתן. על מנת לספק מעבדים לכמה שיותר שווקים, ל-AMD קיימות סדרות רבות של מעבדים וביניהן גם סדרת C המיועדת למחשבי Chromebook ומחשבי 2 ב-1 שלא זכתה לאור הזרקורים עד היום.

במהלך CES 2019 חשפה AMD שני מעבדים לסדרת C, ה-A6-9220C וה-A4-9120C אך שני המעבדים הללו לא היו הצלחה מסחררת. הם היו מבוססים על ארכיטקטורת Excavator וכתוצאה מכך, המעבדים הללו הגיעו עם IPC נמוך יחסית ולא הצליחו לעמוד ברף הביצועים הנדרש. קצת יותר משנה עברה מ-CES 2019 ובעוד ש-AMD טרם השיקה מעבדים חדשים למחשבי ה-Chromebook, הדלפה חדשה המגיע אלינו חושפת שני מעבדים חדשים  ויורשי עצר מעולים ל-A6-9220C ול-A4-9120C.

Ryzen 7 3700C

  • ליבות: 4
  • נימים (Threads): י8
  • תדר בסיס: 2.3Ghz
  • תדר עבודה מרבי: טרם נחשף
  • כרטיס מסך: מבוסס על ארכיטקטורת Vega

המעבד הראשון שנחשף הוא ה-Ryzen 7 3700C והוא מצויד ב-4 ליבות ו-8 נימים (Threads). תדר הבסיס של ה-Ryzen 7 3700C עומד על 2.30Ghz ותדר העבודה המרבי טרם נחשף. מאחר ומדובר במעבד המיועד להשתלב במחשבי 2 ב-1 ובמחשבי Chromebook הוא כולל גם כרטיס מסך המבוסס על ארכיטקטורת Vega. בשלב זה טרם נחשף מידע נוסף ומשמעותי אודות כרטיס המסך של המעבד.

ה-Ryzen 7 3700C דלף לרשת דרך מבחן הביצועים Geekbench 4 הבודק את ביצועי הליבה הבודדת של המעבד וביצועי ריבוי הליבות. במבחן ביצועי הליבה הבודדת הפיק ה-Ryzen 7 3700C ניקוד העומד על 4200 ואילו במבחן ריבוי הליבות הוא קיבל 8322 נקודות. לצערנו, אנחנו לא יכולים לעשות הקבלה למעבדים אחרים הקיימים בשוק ומאחר וה-Ryzen 7 3700C נבדק במערכת ההפעלה Android 9 ולא Windows.

Ryzen 3 3250C

  • ליבות: 2
  • נימים (Threads): י4
  • תדר בסיס: 2.6Ghz
  • תדר עבודה מרבי: טרם נחשף
  • כרטיס מסך: מבוסס ככל הנראה על ארכיטקטורת Vega

המעבד השני שדלף לרשת הוא ה-Ryzen 3 3250C שכולל 2 ליבות ו-4 נימים (Threads). תדר הבסיס שלו עומד על 2.6Ghz ובדומה ל-Ryzen 7 3700C, המידע אודות כרטיס המסך ותדר העבודה המירבי שלו לא דלפו לרשת. המפרט הפשוט יחסית של ה-Ryzen 3 3250C מעיד כי הוא צפוי להוות חלופה זולה למחשבי Low-End מוזלים מה שעשוי להפוך אותו לפופולרי בקרב סטודנטים המחפשים מחשבים ניידים כמה שיותר זולים.

ה-Ryzen 3 3250C דלף לרשת ב-Geekbench 5 – מבחן ביצועים חדש הבודק את ביצועי הליבה הבודדת של המעבד וביצועי ריבוי הליבות. במבחן ביצועי הליבה הבודדת הפיק ה-Ryzen 3 3250C ניקוד העומד על 580 ואילו במבחן ריבוי הליבות הוא קיבל 1409 נקודות. בדומה למבחן הביצועים של ה-Ryzen 7 3700C, גם כאן מבחן הביצועים נעשה במערכת ההפעלה Android 9 מה שמקשה על יצירת השוואה אל מול מעבדים אחרים הקיימים בשוק.

אחד השדרוגים המשמעותיים והחשובים ביותר למעבדי ה-C של AMD הוא הארכיטקטורה. שני המעבדים שנחשפו בהדלפה מבוססים על גבי ארכיטקטורת Zen+ המהווה שדרוג עצום ומשמעותי במיוחד מ-Excavator. יחד עם זאת, מדובר היה במעבדים הרבה יותר מרשימים אם הם היו מבוססים על ארכיטקטורת Zen2 אך את אלו נראה כנראה רק בשנה הבאה (2021).

Google zork ו-Android 9

בקרב שני המעבדים צצו שני פרטים מעניינים במיוחד. שניהם רצו בתוך מחשב בשם Google Zork המריץ את מערכת ההפעלה Android 9. בעוד שבשלב זה אין שום מידע רשמי ברשת אודות Google Zork אנחנו יכולים לומר כי Android 9 מתייחס ככל הנראה למערכת ההפעלה ChromeOS, זאת לפי מבחני ביצועים של מחשבי Chromebook הקיימים במאגר המידע של Geekbench. בנוסף, על פי ההערכות Google Zork עשוי להיות ה-Google Pixelbook הבא אשר יגיע בתצורת 2 ב-1 אך מדובר בהשערה בלבד.

בשלב הזה יש יותר שאלות מתשובות – מתי ההשקה של המעבדים? מהו Google Zork? באילו מחשבים נוספים נראה את מעבדי ה-Ryzen החדשים? ושאלות רבות נוספות. עד שנקבל את כל התשובות, נמשיך לעדכן ולעקוב אחר ההדלפות שצצות ברשת.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן