hard drives pile

אז מה הסיפור של דיסקים קשיחים?….

הדיסקים הקשיחים הולכים להישאר איתנו עוד הרבה זמן ובאנו לעשות קצת סדר בהבדלים בין משפחות שונות של דיסקים (הכתבה עוסקת רק בדיקים פנימיים למחשב)

הדיסקים הקשיחים היו מיוצרים בעבר על ידי מגוון רחב של יצרנים וכמה מהם שכבר לא ממש איתנו כללו את פוג'יטסו, מקסטור, סמסונג, IBM ועוד כמה שנרכשו במשך השנים על ידי אחרות

 

כיום יש 3 יצרניות בלבד שמייצרות דיסקים קשיחים ולכל חברה יש מספר משפחות שחשוב מאוד לדעת את ההבדלים בינייהם.

 

חברת Western Digital או בקיצור WD החליטה לחלק את הדיסקים למשפחות של צבעים:

נתחיל במשפחה הכחולה שהיא הכי מוכרת שכוללת דיסקים שמיועדים לשימוש ביתי. הדיסקים משלבים יכולת כתיבה וקריאה ממוצעת ובאים במחירים נורמאליים וכוללת דגמים למחשבים שולחניים וניידים (וכיום גם כונני SSD שקיבלו את הצבעים לפי הסדרות)

הסדרה השחורה (קישור לאתר של WD לסדרה השחורה)

היא הסדרה הנפוצה השנייה. אלו דיסקים מהירים במיוחד ומשמשים לשימוש מעורב וחביבים על עורכי וידאו ואנשים שצריכים דיסקים מהירים במיוחד. בסדרה זו גם קיימים דיסקים למחשבים שולחניים וניידים וכמובן כונני SSD.

הסדרה הבאה היא הסדרה האדומה. (קישור לאתר של WD לסדרה האדומה)

הדיסקים הללו מיועדים למערכות NAS שזה קיצור של Network Attached Storage שזה בעצם מכשיר שמתחבר לרשת הביתית או משרדית ומגה נתונים לתוכו. ובעצם הרעיון הוא שאנחנו כותבים אלייהם חומר ואז משתמשים בו. הדיסקים קוראים יותר משכותבים ועלייהם מאוחסנים תמונות, סרטים ושאר החומר החשוב.

המשפחה האדומה מתחלקת לאדומים רגילים שמיועדים למערכי NAS במערך של 1-6 דיסקים קשיחים ולסדרת ה PRO שמיועדים למערכים של עד 16 דיסקים.

 

הסדרה הסגולה היא סדרה שמיועדת למערכי איחסון נתונים למערכות וידאו במעגל סגור. (קישור לאתר של WD לסדרה הסגולה)

הדבר המיוחד בהם הוא שהם בדיוק ההיפך מדיסקים ל NAS. הם מיועדים להקליט חומר ממצלמות כך שהם כותבים 24/7 חומר לדיסק בצורה ליניארית והשימוש לקריאת נתונים מהם הוא מזערי כי בעצם אנחנו מסתכלים על משהו רק שיש סיבה או בעייה ומישהו רוצה לבדוק את החומר.

 

ויש את סדרת הזהב. (קישור לאתר של WD לסדרת הזהב)

אלו דיסקים יקרים במיוחד ועמידים במיוחד ומשמשים למכרזי נתונים ברמה עיסקית. הדיסקים הללו מיועדים לשימוש מעורב במערכות של מסדי נתונים גדולים ויכולת הקריאה והכתיבה שלהם מרשימה וגם המחיר.

חברת WD רכשה לפני כמה שנים את חטיבת הדיסקים הקשיחים של היטאצ'י שהייתה בעצם קודם לכן חטיבת הדיסקים הקשיחים של IBM לפני שנים רבות. תחת המותג HGST יש שלל מוצרים שהידוע שבהם זו משפחת ה DeskStar וסדרת ה TravelStar למחשבים ניידים וגם סדרת ה UltraStar שהם הדיסקים החזקים המקצועיים

בארץ משווקת סדרת ה DeskStar NAS למערכות איחסון נתונים וגם הדיסקים למחשבים ניידים.

 

החברה השנייה היא חברת Seagate.

לסיגייט יש את סדרת BarraCuda

שהיא הסדרה הבייתית כמו הסדרה הכחולה של WD. וקיימת בכמה רמות. בסדרה הבסיסית יש דיסקים שמחשבים ניידים ושולחניים לשימוש רגיל ומעורב עם שנתיים אחריות וסדרת ה PRO עם חמש שנים אחריות שדומה לסדרה השחורה של WD

הסדרה השנייה היא סדרת ה IronWolf

שדומה לסדרה האדומה של WD וגם כאן יש את הרגילה ואת סדרת ה PRO. חשוב לציין שסיגייט נותנת אחריות של שיחזור נתונים לגרסת ה PRO וזה מצריך רישום באתר של סיגייט וניתן רק לדיסקים שהתקלקלו ולא לדיסקים שנטרפו על ידי תוכנת כופר או וירוס או משהו דומה. כלומר רק תקלה פיזית בדיסק.

הסדרה השלישית היא ה SkyHawk

סדרה זו מקבילה לסגולה של WD. ושם המשפחה מתחלקת לסדרה הרגילה , סדרת ה AI שנועדה למערכת של אינטיליגנציה מלאכותית וכוללת שנתיים אחריות שיחזור (נכון לעת כתיבת הכתבה) ומשפחת ה EXOS שמיועדת למערכות מקצועיות כבדות

עוד סדרה מעניינת היא ה FireCuda

זו סדרה של דיסקים היברידים הכוללים בתוכם זיכרון שהדיסק משתמש בו לאיחסון חלקי מידע חשובים כדי להאיץ את מהירות קריאת הנתונים. בסדרה זו יש דיסקים למחשבים שולחניים וניידים והם משמשים בעיקר למערכות שלא כוללות כונן SSD. נראה שבעתיד הקרוב לא תהיה הצדקה למשפחה הזאת בגלל ירידת מחירי ה SSD וקיומן של טכנולוגיות כמו ה Optane של אינטל ועוד אחת חדשה מבית AMD ושמה StoreMI שמשלבת יכולות מכונן ה SSD שבמערכת לשם האצת קריאת הנתונים מהדיסק הקשיח. את התוכנה של StoreMI ניתן להוריד חינם נכון לזמן כתיבת כתבה זו למשתמשי לוחות אם מסדרה 400 בקישור הזה.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות Y2Work

מקינטושאי, רסבריסט, חולה קומיקס, מד"ב וטכנולוגיה

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן