אינטל חושפת שורה של טכנולוגיות וארכיטקטורות חדשות

במסגרת יום עדכון טכנולוגי לכתבי טכנולוגיה ואנליסטים, אינטל חשפה היום (ה' – 13.08.2020) שיפור טכנולוגי חדש בתחום ייצור השבבים בשם 10nm SuperFin. לטענת אינטל, זהו השיפור הגדול ביותר בתוך אותו דור טכנולוגי שנעשה באינטל אי פעם.

בזכות שיפורים טכנולוגיים מעמיקים, אינטל הורידה את ההתנגדות החשמלית של השבבים בכ-30% ובתוך כך הצליחה לשפר את צריכת החשמל והביצועים. אינטל גם טוענת שטכנולוגיית 10nm SuperFin מקבילה לתהליך ייצור 7nm של מפעלים אחרים והדבר אכן הוכח עם תהליך הייצור הקודם של אינטל כאן. באינטל גם אומרים כי לאור הבלבול הרב סביב המושג "ננומטר" והשיפורים שהחברות מציעות, המוצרים הבאים של אינטל בטכנולוגיית 10 ננומטר לא יכונו יותר 10nm++ אלא Intel SuperFin technology ובהמשך Enhanced SuperFin.

באשר לתחרות עם יצרניות השבבים האחרות, אינטל ציינה כי היא אינה חוששת להישאר מאחור. לטענתה, טכנולוגיית ייצור (Process Node) מהווה רק מרכיב אחד. ככל שאינטל נכנסת לשווקים חדשים, החברה אומרת כי יש חשיבות לטכנולוגיות נוספות, שבהן אינטל משקיעה כדי להביא ערך לצרכנים כגון: ארכיטקטורה, Packaging, זיכרונות, תוכנה,  חיבור רכיבים שונים של המעבד וכן גם אבטחת השבבים.

Intel architecture day tiger lake
ארכיטקטורת Tiger Lake. קרדיט: אינטל

מוצרים המבוססים על 10nm SuperFin בדרך לשוק

אינטל הודיעה באופן רשמי כי מעבדי Tiger Lake אשר יגיעו לשוק במהלך חודש ספטמבר השנה (2020) יהיו מבוססים על טכנולוגיית 10nm SuperFin. מוצרים נוספים של אינטל מתחום השרתים, הכרטיסים הגרפיים וגם מעבדי הדור הבא, Alder Lake, יהיו מצוידים אף הם על טכנולוגיה זו.

אחרי לא מעט שנים של ייצור בטכנולוגיית 14nm, נחמד לראות שאינטל סוף סוף מתקדמת לתהליכי ייצור חדשים ומתקדמים יותר. המעבר ל-10nm SuperFin יאפשר לאינטל להציג שיפור משמעותי בביצועים לצד הורדה של צריכת החשמל ופליטת החום.

מעבדים חדשים

לטענת אינטל, מעבדי Tiger Lake יציגו שיפור משמעותי ברמת ביצועי המעבדים וכן גם במשימות בינה מלאכותית ובביצועים הגרפיים. השילוב של ליבות Willow Cove חדשות לצד כרטיס מסך מובנה מסדרת Intel Xe יאפשרו גם למחשבים דקים במיוחד להציג קפיצת ביצועים משמעותית במגוון רחב של יישומים. בטיזר שאינטל הפיצה לפני מספר שבועות, ניתן היה לראות כיצד מעבד Tiger Lake בעל דרייברים ראשוניים מפיק ביצועים של 30FPS בתוך מחשב נייד דק במשחק BattleField V בהגדרות גבוהות.

אינטל סיפקה גם הצצה קטנה למעבדי Alder Lake שיגיעו לשוק ככל הנראה במהלך 2021. מעבדי Alder Lake יהיו הראשונים לכלול ארכיטקטורה היברדית שתשלב ליבות Golden Cove עוצמתיות יחד עם ליבות Gracemont קטנות. לטענת אינטל, Alder Lake יהיה המוצר הטוב ביותר של אינטל אי פעם בכל הקשור לביצועים מול צריכת חשמל. בדומה למעבדים רבים נוספים, גם מעבדי Alder Lake מפותחים במרכזי הפיתוח של אינטל ישראל.

Intel architecture day xe
ארכיטקטורת Xe. קרדיט: אינטל

אינטל נכנסת לשוק כרטיסי המסך

אינטל מסרה כי כרטיס המסך היעודי הראשון המגיע בארכיטקטורת ה-Xe  החדשה של החברה, שנקרא DG1 יגיע לצרכנים כבר ב-2020. עוד אינטל ציינה כי ה-DG1 זמין כבר כעת זמין בענן של אינטל עבור מפתחים. באינטל אומרים כי יצרניות מחשבים יוכלו להשתמש במעבדי טייגר לייק ובכרטיס הגרפי DG1. אינטל הציגה גם את ה-Xe-HPG – ארכיטקטורה אשר תשמש כרטיסי מסך עתירי ביצועים לגיימרים. לדברי אינטל, Xe-HPG תציג צריכת חשמל נמוכה בהתחשב בביצועים הגבוהים שלה.

בתחום השרתים, אינטל הראתה כיצד ארכיטקטורת Xe-HP, השבב הגרפי של אינטל עבור מרכזי מחשוב, יכול להפעיל לא פחות מאשר 10 שידורי וידאו (streams) באיכות 4k ב-60 FPS. המוצר יגיע לשוק ב-2021. בנוסף לכך,אינטל הציגה גם את SG1 – כרטיס מסך חדש המיועד לשוק הדאטה סנטר שצפוי להגיע לשוק כבר השנה (2020).

סיכום

לסיכום, בעוד שאינטל טרם הציגה מבחני ביצועים אמיתיים, אנחנו בהחלט נשארים אופטימיים. לראשונה זה הרבה זמן יש לאינטל היכולת להציג קפיצת ביצועים גבוהה אמיתית לצד פוטנציאל עצום בתחום כרטיסי המסך. האם אינטל באמת תעמוד ברף הציפיות הגבוה שהיא קבעה היום? רק הזמן יגיד.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

AMD RDNA GPUs

שמועה: AMD מתכננת שינויים משמעותיים בכרטיסי המסך שלה

בשבועות האחרונים מספר מקורות ברשת מדווחים על שינוי כיוון בחטיבת כרטיסי המסך של AMD. לפי …

דילוג לתוכן