amd ryzen apu

שמועה חושפת פרטים ראשוניים אודות מעבדי Zen5

שמועה חדשה שמתפרסמת דרך ערוץ היוטיוב המפורסם Moore’s Law is Dead (בקצרה MLID) חושפת לכאורה מפת דרכים של AMD עם מעבדי Zen5. מפת הדרכים חושפת פרטים ראשוניים אודות סדרות מעבדים לשרתים וכן גם מעבדים לתושבת AM5 אך לא מעבדי מיינסטרים.

הסרטון שפורסם על ידי Moore’s Law is Dead חושף 6 סדרות מעבדים אשר יבוססו על ארכיטקטורת Zen5. בעוד שהתמונה מראה סדרת מעבדים בשם 'Granite Ridge' בתושבת AM5 המשמשת מעבדי מיינסטרים, רשום על מפת הדרכים כי היא מתייחסת למעבדי שרתים. ייתכן ומדובר בטעות וייתכן כי סדרת 'Granite Ridge' היא סדרה של מעבדים לפתרונות מיוחדים כמו Embedded וכדומה.

סדרת 'Granite Ridge' צפויה לכלול על פי השמועה בין 6 ל-16 ליבות. ה-TDP של המעבדים בסדרה הזו ינוע בין 65W ל-170W. על פי מפת הדרכים הזו, הייצור של מעבדי 'Granite Ridge' צפוי במהלך שנת 2024 כאשר נכון להיום אין עדיין תאריך מדויק. חשוב לזכור כי גם אם סדרת 'Granite Ridge' היא לא הסדרה המיועדת לגיימרים, סביר להניח שסדרת המעבדים המיועדת לגיימרים תגיע עם כמות ליבות זהה וטווח TDP זהה.

AMD-ZEN5-SERVER-ROADMAP

סדרת המעבדים הבאה שקיימת בטבלה היא 'Sorano' וזו תגיע עם עד 64 ליבות ועם TDP של עד 225W. סדרת המעבדים הזו מיועדת לשרתים בלבד והיא צפויה לכלול 96 נתיבי PCIe 5.0 ו-6 ערוצי DDR5. חשוב גם לשים לב כי סדרת 'Sorano' תבוסס על ליבות מסוג Zen 5c. כלומר, על ליבות Zen5 מוקטנות.

סדרת המעבדים הבאה אשר מבוססת על ארכיטקטורת Zen5 היא 'Turin Classic' וזו צפויה להגיע עם עד 128 ליבות, TDP של עד 500W, תמיכה בתושבת SP5. כמו כן, 'Turin Classic' צפויה לכלול על פי השמועה 160 נתיבי PCIe 5.0 ו-12 ערוצי DDR5.

סדרות המעבדים הנוספות שצוינו במפת הדרכים הן 'Turin AI' ו-'Turin Dense'. שתי סדרות אלו מבוססות על ארכיטקטורת Zen 5c בדומה ל-'Sorano'. באופן מעניין 'Turin AI' רשום כ-"AI Chiplet" – יהיה מעניין לראות מה זה אומר ובאילו מוצרים של אינטל ו-NVIDIA סדרת המעבדים הזו תתחרה. סדרת המעבדים האחרונה בהדלפה היא 'TURIN-X'. המידע היחיד שרשום עליה הוא שהיא תגיע עם כ-1.5GB של זיכרון L3 Cache.

חשוב לזכור כי בשלב זה אין אישור למפת הדרכים הזו אך Moore’s Law is Dead הביא מספר הדלפות אמינות בעבר. כמו כן, עד להשקת המעבדים AMD עשויה לבצע שינויים ואף לבטל או להוסיף סדרות מעבדים, לשנות את כמות הליבות, את ה-TDP וכן הלאה.

בהמשך סביר להניח שנקבל הדלפות גם אודות מעבדים למיינסטרים ולגיימינג. במקביל, AMD אף אישרה בעבר כי היא עובדת על מעבדי Zen 5 לגיימרים עם טכנולוגיית 3D V-Cache כך שיש למה לצפות גם השנה ובשנה הבאה. אנחנו נמשיך לעקוב אחר השמועות וההדלפות שיעלו ברשת מהמדליפים השונים.

לרכישת מעבדי Zen4 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן