Intel arc render backplate

אינטל הפחיתה את צריכת החשמל של כרטיסי המסך שלה בעדכון דרייבר

כרטיסי המסך של אינטל (Intel) מסדרת Arc Alchemist סובלים מצריכת חשמל גבוהה ב-idle. הבעיה הזו מתרחשת כאשר המחשב מחובר לשני מסכים ומעלה. בחלק מהמקרים מדווח כי כרטיסי המסך של אינטל אף הגיעו לצריכה של כ-50W ב-idle. לצורך ההמחשה, כרטיסי מסך אמורים לצרוך באזור ה-10W ב-idle – גם כאשר הם מחוברים למספר מסכים.

בחודשים האחרונים אינטל שחררה עדכוני דרייברים רבים. עיקר עדכוני הדרייברים הצליחו לשפר את הביצועים והאופטימיזציה של כרטיסי המסך למשחקים, מנועי המשחק וספריות הפיתוח השונות. בעדכון האחרון, אינטל הצליחה לפתור חלקית את בעיית צריכת החשמל ב-idle.

באתר VideoCardz וב-Tom's Hardware מדווחים כי לאחר עדכון הדרייבר האחרון, צריכת החשמל ירדה באופן משמעותי. במערכות בעלות מסך 1440p ומסך 1600×900, צריכת החשמל ירדה מכ-39W לאזור ה-8W-9W. מדובר בשיפור משמעותי מאוד בצריכת החשמל. יחד עם זאת, נראה כי צריכת החשמל עדיין נשארת גבוהה בשילוב של שלושה מסכים ומעלה ובשילוב של שני מסכים ברזולוציה שגבוהה מ-1440p.

לפי שעה לא דווח על שיפור ביעילות החשמלית במבחני ביצועים ובמשחקים. כך או כך, נראה כי כרטיסי המסך של אינטל הופכים עם הזמן לבשלים יותר.

כמו כן, לא ברור האם עדכוני דרייברים נוספים יצליחו לתקן את בעיית צריכת החשמל. ייתכן ומדובר בתקלה שמקורה ב-vBIOS של כרטיסי המסך או יותר גרוע, בעיה חומרתית. במידה ומדובר בבעיה חומרתית, סביר להניח כי התיקון יגיע אך ורק בדור הבא של כרטיסי המסך של אינטל – Arc Battlemage  או בסדרת ריפרש של Arc Alchemist.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן