Intel cpu chip raptor lake

הדלפה: אינטל דוחה הזמנת שבבי 3nm מ-TSMC

כשפט גלסינגר נכנס לתפקידו כמנכ"ל אינטל (Intel) הוא הציג תוכנית עסקית-טכנולוגית חדשה לחטיבת ייצור השבבים של אינטל. במסגרת אותה התכנית, אינטל לא רק תאיץ פיתוח של מגוון טכנולוגיות ייצור אלא גם תעביר חלק מהייצור של השבבים שלה לחברות אחרות ובראשן ענקית השבבים TSMC.

נכון להיום כרטיסי המסך של אינטל מסדרת Arc A מיוצרים ב-TSMC בליתוגרפיית 6nm משיקולי קיבולת ייצור וכן גם משיקולים טכנולוגיים. על פי מפות הדרכים וההדלפות השונות ברשת, אינטל אמורה גם להזמין מ-TSMC שבבים וליבות לדורות המעבדים הבאים שלה וביניהם הדור ה-15 הנקרא Arrow Lake והדור ה-14 הנקרא Meteor Lake.

לפי מידע חדש שעולה לאתר החדשות DigiTimes, אינטל דחתה את מועד האספקה של שבבי 3nm המיועדים למעבדי Arrow Lake. נזכיר כי מעבדי Arrow Lake אמורים היו להגיע לשוק ברבעון השלישי של 2024. הייחוד של מעבדי Arrow Lake הוא המעבר לתצורה בה בתוך המעבד ישנם כמה שבבי סיליקון שונים שהייצור והפיתוח שלהם פחות תלויים אחד בשני מאשר בדורות הנוכחיים.

אינטל אמורה, על פי ההערכות, לייצר ב-TSMC את הליבה הגרפית אשר תהיה מובנית במעבדי Arrow Lake. לפי הדלפה חדשה נראה כי התוכנית להשתמש ביכולות הייצור של TSMC לא השתנתה אך יחד עם זאת אינטל דוחה את ההשקה של מעבדי Arrow Lake. על פי ההערכות העדכניות, מעבדי Arrow Lake יגיעו לשוק ברבעון הרביעי של 2024 או במקרה הקיצוני ברבעון הראשון של 2025.

ייאמר לזכותה של אינטל כי היא טרם התחייבה לתאריך השקה מדויק. כמו כן, מעבדי Arrow Lake עדיין נמצאים בשלבי פיתוח די מוקדמים וייתכן ותאריך ההשקה עוד יזוז קדימה או אחורה. עוד חשוב לזכור כי הדחייה בהשקת מעבדי Arrow Lake אינה מעידה על דחייה בהשקת מעבדי Meteor Lake. נכון לכתיבת שורות אלו, השקת Meteor Lake צפויה להתקיים מאוחר יותר השנה (2023).

לרכישת מעבדי Raptor Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן