Innovation-1024x512

התפרצות קורונה מחודשת בסין פוגעת בשרשאות האספקה של מוצרי המחשוב

המגזין הטכנולוגי DigiTimes מדווח כי על רקע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה ברחבי סין, תיתכן פגיעה בשרשראות האספקה של מספר מפעלים העוסקים בייצור רכיבי חומרה ומחשבים. ההתפרצות מתרחשת במספר מוקדים ברחבי המדינה והיא מגיעה על רקע ההקלות שהממשלה הסינית הכריזה עליהן לאחרונה.

מספר מקורות שבחרו להישאר אנונימיים מסרו ל-DigiTimes כי כבר היום מורגשים שיבושים במפעלים לייצור מחשבים ניידים. אותם המקורות מספרים כי בעוד ששיעור ההדבקה של העובדים הוא כ-10%-15%, בפועל כמחצית מהעובדים בחלק מהמפעלים נמצאים בבידוד. נזכיר כי אנחנו נמצאים בפתחה של תקופת חגים ועל כן ישנו חשש כי אחוז הנדבקים יעלה כאשר אנשים ייצאו לבלות או ייפגשו עם משפחותיהם.

הממשלה הסינית ידועה כמחמירה בכל הנוגע לנגיף הקורונה. בהתאם לכך, אם ההתפרצויות המקומיות ימשיכו להתרחב סביר להניח כי הממשל הסיני יחריף באופן משמעותי את מגבלות הקורונה. מגבלות אלו אף עלולות להשבית מפעלים מסוימים כפי שהיה בשיאה של ההדבקה.

ב-DigiTimes מתקשים להעריך בשלב זה עד כמה השיבושים יהיו משמעותיים וכמה זמן הם יימשכו. יחד עם זאת, יש מי שמנסה להפיק מהלימון לימונדה. חברות רבות נמצאות בתהליכי העברה של המפעלים שלהן מסין למדינות אחרות. חלק מהחברות מעבירות את הייצור להודו ומדינות אחרות במזרח ואחרות אף מעבירות את הייצור היישר אל ארצות הברית.

אם חשבנו ששיבושים בשרשאות אספקה הנובעים מהקורונה הם עניין של העבר, מסתבר שטעינו. בעוד שהפגיעה בהיקף הייצור עדיין לא התגלתה, סביר להניח שנהיה עדים למחסור בדגמים מסויימים של מחשבים ניידים חדשים בתחילת 2023. כמו כן, ייתכנו עליות מחירים ובמקרים חריגים אולי אפילו דחיות של השקות.

על מנת לסבר את האוזן, בעקבות סגר שהתרחש מוקדם יותר השנה (2022) בסין, ענקית המחשוב Apple נאלצה לדחות במקצת את ההשקה של דגמי ה-MacBook Pro בגדלים של 14" ו-16". אנחנו מקווים שסין תצליח למגר את ההתפרצויות החדשות במהרה וכי לא נראה שיבושים נוספים בשרשאות האספקה.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן