חברת Acer נכנסת לתחום כרטיסי המסך עם ה-ARC A770 של אינטל

אינטל (Intel) השיקה סוף סוף את סדרת כרטיסי המסך Arc Alchemist והיא עשתה את זה באיחור "קל" של כמה רבעונים. עד להשקה אחת השאלות שנשארו פתוחות היא מי יהיו יצרניות ה-AIB שיצטרפו לאינטל ויציגו כרטיסי מסך המבוססים על שבבי Arc Alchemist.

בהתחלה ראינו את היצרניות Gunnir ו-ASRock ושתיהן נחשבות לשחקניות קטנות בתחום. יש מי שיגיד ש-Gunnir ו-ASRock בכלל לא מעניינות. גם MSI הצטרפה לחגיגה אך נראה שבינתיים היא מתמקדת בדגם ה-Low End של אינטל, ה-Arc A380.

בהודעה שפורסמה בטוויטר (Twitter) נכנסה שחקנית חדשה ומעניינת עם הרבה פוטנציאל לתחום – Acer. חברת Acer לא מכרה עד היום מוצרי חומרה והיא ידועה בעיקר הודות למסכי המחשב המעולים שלה, למחשבי הגיימינג הממותגים שלה וכן גם למחשבים הניידים שלה.

הכניסה של Acer לתחום כרטיסי המסך הגיעה משום מקום והאמת שהיא גם קצת מפתיעה אך ללא ספק אפשר לראות כאן היגיון. Acer ככל הנראה רואה פוטנציאל בצמיחה משותפת עם אינטל בתחום כרטיסי המסך כמו ש-EVGA עשתה עם NVIDIA לפני שני עשורים. גם עבור אינטל מדובר פה בהזדמנות שכן היא יכולה להחתים את Acer על בלעדיות שתבטיח כי העיצובים המיוחדים והחדשים של Acer יהיו זמינים רק בכרטיסי המסך שלה.

אם כבר מדברים על עיצובים מיוחדים, אין ספק ש-Acer הציגה עיצוב שהוא לא שגרתי בכלל. כרטיס המסך שנחשף, הנקרא Predator ARC A770 BiFrost מגיע עם שני מאווררים שונים – האחד מאוורר Blower במרכז כרטיס המסך והשני מאוורר "רגיל" וגדול עם תאורת RGB בחלקו הימני של כרטיס המסך. השילוב של שני סוגי המאווררים האלה לא קיים בשום כרטיס מסך אחר בשוק ואין ספק שיהיה מעניין לראות מהם ביצועי הקירור שלו.

כמו כן, Acer כללה תאורת RGB נוספת בקדמת כרטיס המסך בתוך לוגו ה-Predator שלה. פרט נוסף שנחשף בתמונה הוא שה-Predator ARC A770 BiFrost כולל שני חיבורי חשמל של 8pin ולא תצורת 8+6pin כמו בדגם הרפרנס. מדובר בפרקטיקה ידועה בכרטיסי מסך של AMD ו-NVIDIA שנראה שלא פוסחת גם על כרטיסי המסך של אינטל.

בשלב זה עדיין לא ברור מתי כרטיסי המסך של Acer יהיו זמינים בשוק, מה יהיו המחירים שלהם והאם יהיה להם בכלל מלאי סביר. לדבריה של אינטל, סדרת Arc Alchemist אמורה להגיע לשוק ב-12.10 ואנחנו מקווים כי עד אז ייחשפו פרטים נוספים אודות המחירים והמלאי של כרטיסי המסך של Acer. מדובר בשותפות מעניינת עם המון פוטנציאל.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן