intel arc alchemist chip rotated

כרטיס המסך Intel Arc A730M עולה לרשת במבחן ביצועים ראשון

אין ספק שההייפ סביב כרטיסי המסך של אינטל ירד באופן משמעותי בשבועות ובחודשים האחרונים לאור הדחיות במועדי ההשקה. בעוד שאינטל הציגה דגם ראשון מסדרת Arc מוקדם יותר השנה, זמינות המלאי שלו מאוד מוגבלת ולמעשה הוא זמין רק בסין כרגע.

הדחייה בהשקת סדרת Arc Alchemist נובעת ככל הנראה מקשיים דווקא בחטיבת התוכנה של אינטל. כפי שציינו בעבר כאן, אינטל עדיין עובדת על הדרייברים של כרטיסי המסך שלה. על פי ההערכות, אינטל שואפת להגיע לשוק עם דרייברים בשלים ותמיכה מלאה במרבית המשחקים והיישומים הקיימים בשוק כבר ביום הראשון.

בתמונות חדשות אשר רצות ברשת ניתן לראות כי כרטיס המסך Arc A730M המיועד למחשבים ניידים מריץ את מבחני הביצועים FireStrike ו-TimeSpy של חברת 3DMark. התמונות הועלו לרשת לפורום סיני על ידי משתמש מוכר בשם Golden Pig Upgrade שידוע כמדליף בעולמות המחשבים והחומרה.

Intel-ARC-A730M-Score
מתוך מבחן הביצועים TimeSpy

התמונות שהועלו על ידי Golden Pig Upgrade משמעותיות במיוחד. מדובר למעשה במבחני הביצועים הראשונים שתועדו אי פעם ל-Arc A730M וכן גם מדובר במבחן ביצועים ראשון לכרטיס מסך Arc A7 המציג ביצועים גבוהים.

במבחן הביצועים TimeSpy, ה-Arc A370M עקף את ה-RTX 3070 Laptop של NVIDIA ואפילו עקף כמה תוצאות של RTX 3070Ti Laptop. כמו כן, במבחן הביצועים FireStrike, ה-Arc A730M הציג ביצועים העומדים בין ה-RTX 3060 Laptop ל-RTX 3070 Laptop.

ההבדלים בין התוצאות של שני מבחני הביצועים נובעים מהעובדה ש-TimeSpy עובד על DirectX 12 בעוד ש-FireStrike עובד על DirectX 11. נראה שלאינטל יש עוד עבודה בכל הנוגע לביצועי כרטיס המסך שלה ב-DirectX 11 אבל זה בהחלט נהדר לראות תמיכה טובה ב-DirectX 12.

ההדלפה הזו היא סממן חיובי אשר מעיד כי הדרייברים של אינטל הרבה יותר בשלים מבעבר. יחד עם זאת, עדיין מוקדם לחגוג וצריך לזכור שתזמון ההשקה הוא זה שעשוי להכריע האם סדרת Arc Alchemist תצליח או לא. אם Arc Alchemist תגיע לשוק לאחר ש-NVIDIA תשיג את סדרת RTX 40 ולאחר ש-AMD תשיק את סדרת RX 7000, כרטיסי המסך של אינטל יהפכו פשוט ללא רלוונטיים ולא יצליחו להתחרות ב-AMD ו-NVIDIA.

בשלב הזה עדיין לא ברור מתי בדיוק יגיעו כרטיסי המסך של אינטל לשוק, מה יהיה המלאי שלהם ומה יהיו המחירים. אינטל טרם חשפה מידע רשמי קונקרטי בנושא.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן