silicon wafer hands

הסגר בסין מגביר את המחסור ברכיבים אלקטרוניים

בזמן שברוב העולם ניתנות יותר ויותר הקלות בכל הנוגע להתנהלות בזמן קורונה, בסין מתרחשת המגמה ההפוכה. כבר מספר שבועות שהשלטון הסיני מטיל עוד ועוד הגבלות על התושבים והעסקים. במחוזות רבים ישנו חשש עצום מסגר מלא – כזה שאינו מאפשר יציאה מהבית כלל.

אתר DigiTimes מדווח כי שוחח עם מספר בכירים בתעשיית האלקטרוניקה אשר מודאגים מאוד מהמצב בסין. המגבלות החדשות פוגעות משמעותית בשרשראות האספקה הסיניות והעולמיות שכן הפעילות של מפעלים רבים נעצרה לגמרי או צומצמה באופן משמעותי. באתר Tom's Hardware אף מציינים כי שתי יצרניות PCB מרכזיות (Career Technology ו-Unimicron Technology) נאלצו לעצור את כלל הפעילות שלהן ב-21/04 ולפי שעה הן טרם חזרו לעבוד.

נכון לרגע זה, מדווח כי המחסורים המשמעותיים הם בלוחות PCB, בציוד חיווט, חומרים למארזים, בקרי PMIC וכן גם בכימיקלים הנדרשים לייצור שבבים ומעגלים אלקטרוניים. גם אם הרשימה לא נשמעת ארוכה, היא כוללת רכיבי מפתח שבלעדיהם מפעלים רבים ייאלצו לעצור לחלוטין את פעילותם.

יתרה מכך, ישנה גם בעיה לוגיסטית קשה המתעוררת ממגבלות התנועה בסין. נהגי משאיות רבים מתקשים להעביר סחורה מן המפעלים אל היעדים השונים. כל משאית נאלצת לעבור מספר פעמים בדיקות קפדניות המוודאות כי אין בתוכה שאריות של נגיף הקורונה.

מחסור זה מגיע חודשים ספורים לפני מספר השקות מפתח וביניהן השקת מעבדי Zen4 של AMD, השקות כרטיסי מסך של אינטל, NVIDIA ו-AMD וכן גם לפני ההשקה של סדרת iPhone 14 שחלק מן הייצור שלה מתרחש בסין. בשלב זה עדיין לא ברור מה היקף הנזק המדויק ומה תהיה רמת עליית המחירים.

יחד עם זאת נציין כי לא כל סין נמצאת בהסגר וישנם מפעלים הפועלים במחוזות שעליהם, בשלב זה, אין עדיין מגבלות קשות. כמו כן, מחקרים חדשים מעידים על ירידה בביקוש למחשבים ניידים מה שיעזור במיתון עליית המחירים של מוצרי הטכנולוגיה השונים. בתעשייה גם מעריכים כי בשנת 2023 אנחנו נראה חזרה לתנאי השוק שאליהם התרגלנו טרם פרוץ הקורונה עם איזון בין ההיצע לביקוש.

נציין כי חלק מהירידה בביקוש נובעת מהמלחמה בין רוסיה-אוקראינה. בשתי המדינות הללו ובמידה מסויימת גם בבלרוס ישנה האטה משמעותית ואף הפסקה מוחלטת של רכישת מוצרי חומרה. בעוד שבאוקראינה הדבר נובע מבריחת התושבים והשמדת הערים השונות, ברוסיה ובבלרוס חברות רבות בחרו להפסיק לפעול מטעמים ברורים. כלל המוצרים שיועדו למדינות אלו משווקים כעת אל מדינות אחרות והדבר מסייע למערב עם מלאים גדולים יותר.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן