amd ryzen5 3600
מעבדי AMD מסדרת RYZEN

שמועה: האם AMD תשיק שתי סדרות מעבדים במרץ?

על פי שמועות חדשות שמפרסם אתר VideoCardz, ייתכן ו-AMD תשיק שתי סדרות מעבדים חדשות ומעבד נוסף כבר החודש (מרץ – 2022). השמועה באתר VideoCardz מדברת על מוצרים שעל חלקם AMD דיברה באופן רשמי ואילו המידע הקיים ברשת על מוצרים אחרים הוא מהדלפות בלבד.

אם השמועה שפורסמה ב-VideoCardz נכונה, AMD תשיק את סדרת המעבדים AMD Ryzen Threadripper PRO 5000 כבר ב-8/3/2022. מדובר בסדרת מעבדי ThreadRipper חדשה המבוססת על ארכיטקטורת Zen3. מעבדים אלו צפויים להגיע עם עד 64 ליבות כאשר הם מכוונים למשתמשים מקצועיים ליישומי עריכה, פיתוח, מידול ועוד. לדברי VideoCardz המעבדים יימכרו, לפחות בשלב הראשון, ליצרניות OEM בלבד.

הכתבה של VideoCardz התייחסה גם לסדרת המעבדים EPYC Milan-X. מדובר בסדרת מעבדים לשרתים המבוססת גם היא על ארכיטקטורת Zen3. הפרט המעניין ביותר אודות Milan-X הוא השימוש בטכנולוגיית 3D V-Cache אשר תאפשר לייצר מעבדים עם זיכרון Cache בנפח של עד לכ-768MB. זיכרון ה-Cache המוגדל אמור לתת שיפור ביצועים משמעותי ליישומים העוסקים בעיבוד של מידע רב וכבד לרבות יישומי סטטיסטיקה ו-Deep Learning. ההשקה של המעבדים הללו צפויה להיות ב-21/3/2022.

לבסוף, ב-VideoCardz התייחסו גם אל ה-Ryzen 7 5800X3D שהוצג לראשונה במהלך CES 2022. מדובר למעשה בגרסה חדשה של ה-Ryzen 7 5800X אשר תכלול זיכרון Cache מוגדל בטכנולוגיית 3D V-Cache. לטענת AMD, הזיכרון המוגדל יאפשר שיפור ממוצע של כ-15% בגיימינג ב-1080p במשחקים נבחרים. בשלב זה לא ברור מהו תאריך ההשקה המדויק כאשר התאריכים הפוטנציאליים הם 14/3/2022 וגם 21/3/2022.

במידה והשמועה נכונה, חודש מרץ וגם הרבעון של 2022 מהווים תקופה עמוסה בהכרזות של AMD. למעשה, ייתכן ומדובר באחד הרבעונים עם הכי הרבה הכרזות של AMD בשנים האחרונות. אין ספק שמאז השקת מעבדי Zen הראשונים AMD עלתה על מומנטום והיא לא יורדת ממנו.

נזכיר כי לקראת סוף השנה AMD צפויה להשיק גם את מעבדי Zen4 שעל פי ההערכות יציגו שיפור דו ספרתי בביצועים בהשוואה ל-Zen3. הולכת להיות שנה מעניינת במיוחד בגזרת המעבדים ובעיקר אצל AMD שמתכננת לא מעט השקות.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן