Intel core series

מעבדי Raptor Lake יציגו שיפור גדול בזיכרון ה-Cache

המדליף הידוע OneRaichu צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מעבדי Raptor Lake מהדור ה-13 של אינטל (Intel) יגיעו עם עד 68MB זיכרון Cache. מדובר בקצת יותר מפי2 זיכרון בהשוואה לזה הזמין במעבדי Alder Lake מהדור ה-12.

ההדלפה של OneRaichu מאשרת את המידע שרץ ברשת כבר מספר חודשים ולפיו אינטל עובדת על שיפורים לזיכרון ה-Cache בדור ה-13 של מעבדי ה-Core שלה. הזיכרון שיוגדל הוא זיכרון ה-L3 Cache וגם זיכרון ה-L2 Cache. הגדלת הזיכרון תאפשר לאינטל להגדיל את ה-IPC ולצמצם את הזמן שהמעבד "מבזבז" בטעינת פקודות ומידע.

נציין כי גם AMD מגדילה כל הזמן את זיכרון ה-Cache שלה כאשר ההדלפות האחרונות מדברות על הגדלת זיכרון L2 Cache משמעותית נוספת אשר תסייע בשיפור ה-IPC של המעבדים. כמו כן, AMD הציגה גם מעבד ראשון עם טכנולוגיית 3D V-Cache המאפשרת לכלול תוספת משמעותית מאוד של זיכרון L3 Cache על גבי המעבדים שלה.

באשר לדור 13 של אינטל, הוא כמובן יכלול שיפורים נוספים מעבר להגדלת זיכרון ה-Cache. הדלפות ושמועות ברשת מדברות על הגדלת מספר ליבות ה-E Cores מ-8 אל 16 וכן גם שיפור משמעותי במנגנון צריכת החשמל של המעבד כפי שתיארנו כאן. אינטל גם צפויה להציג ארכיטקטורה חדשה לליבות ה-P Cores בשם Raptor Cove.

מעבדי Raptor Lake אמורים להציג גם תמיכה לאחור ללוחות אם מסדרת 600 שכן השינויים שבין Alder Lake ל-Raptor Lake לא אמורים להצדיק החלפת תושבת. בשנים האחרונות אינטל גם נוהגת לשמור על אותה התושבת למשך שני דורות ואנחנו מקווים שהיא לא תעבור לתושבת אחת לדור אחד.

בחודשים הקרובים ולקראת ההשקה שתתרחש בסוף השנה (2022), אנחנו צפויים לקבל פרטים נוספים ומהותיים יותר אודות Raptor Lake. אנחנו נמשיך לעקוב אחר ההדלפות ברשת ונדווח בהתאם.

לרכישת מעבדי Alder Lake לחצו כאן

לרכישת לוחות אם התומכים במעבדי Alder Lake לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן