ddr5 modules

היעד החדש של הסקלפרים: זיכרונות DDR5

מאז שהתחיל המחסור בשבבים אנחנו שומעים כל הזמן על סקלפרים שקונים מלאים רבים של כרטיסי מסך ומוכרים ברשת במחירים מופקעים. התופעה הזו אפילו התרחבה לשבבי TPM 2.0 שכתוצאה מכך זינקו במחירים בעשרות אחוזים בסמוך להשקת מערכת ההפעלה Windows 11.

כעת נראה שהגיע היעד הבא של הסקלפרים – זיכרונות DDR5. זיכרונות DDR5 הושקו ממש לא מזמן, בסמוך להשקת מעבדי Alder Lake של אינטל (Intel) וכבר אז היה ברור שהמלאי שלהם יהיה מצומצם לאור הפגיעה בשרשראות האספקה ומערכי הלוגיסטיקה ברחבי העולם. הסקלפרים ראו במחסור הזה הזדמנות ולפי דיווחים באתרים כמו Tom's Hardware ו-PCMag הם רוכשים את מרבית המלאים המועטים של DDR5 שמגיעים לחנויות.

בחיפוש קצר באיביי ניתן לראות איך זיכרונות DDR5 מגיעים למחירים גבוהים במיוחד. במקרים חריגים מדובר במחירים של 2,000$ לקיט בודד של 32GB. מרבית הסקלפרים מוכרים במחירים הגבוהים במאות אחוזים ממחירי MSRP ומן המחירים אשר אמורים היו להיות בחנויות.

Ebay ddr5 pricing
מתוך איביי

סיבה נוספת למחסור בזיכרונות DDR5 הוא מחסור במעגלים חשמליים הנקראים PMIC. מדובר במעגל חשמלי שהופיע לראשונה בתקן DDR5 והוא זה שמנהל את אספקת החשמל לזיכרונות במקום לוח האם והמעבד כפי שהיה ב-DDR4 ובשאר תקני הזיכרון. כן נציין כי קיבולת הייצור של מעגלי ה-PMIC צפויה לעלות הודות להתחלת ייצור המוני של מעגלים כאלו על ידי חברות כמו Texas Instruments ו-Montage Technologies שיצטרפו לסמסונג ו-Renesas.

בינתיים בישראל, המלאי של DDR5 הוא אפסי וייתכן שבשלב זה הוא כבר נגמר אצל החנויות והיבואנים. בעוד שאמורים להגיע דגמים בודדים בשבוע הבא, לא ברור מתי תגיע אספקה סדירה וגדולה לחנויות וליבואנים.

למזלם של אנשים רבים, מעבדי הדור ה-12 של אינטל תומכים גם בזיכרונות DDR4 כאשר על פי השמועות ייתכן וגם מעבדי דור 13 ימשיכו לתמוך ב-DDR4. זיכרונות DDR5 מתגלים כיקרים יותר ונדירים יותר מהמתוכנן מה שהופך את זיכרונות DDR4 לרלוונטיים מתמיד גם בשנה הזו וככל הנראה גם בשנה הבאה.

לרכישת זכרונות DDR5 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן