Intel alder lake cpu upside down

תיעוד ראשון למעבדי Raptor Lake מהדור ה-13 של אינטל עלה לרשת

הדור ה-12 של אינטל (Intel) הושק לפני שבועות ספורים אבל החברה עובדת במרץ גם על הדורות הבאים וביניהם דור 13 הנקרא Raptor Lake. דור 13 אמור להגיע לשוק בעוד כשנה מהיום, כלומר לקראת סוף שנת 2022 ובמקביל להשקת הדור הבא של AMD אשר יתבסס על ארכיטקטורת Zen4.

בהדלפה חדשה שמקורה באתר EEC ניתן לראות כי אינטל רשמה מעבד ראשון מסדרת Raptor Lake עם המק"ט P5 4ADTAV A שלצערנו לא אומר יותר מידי. מאחר ואנחנו במרחק של שנה מן ההשקה, אין עדיין מידע סופי אודות תדרי המעבדים.

המידע שעלה לאתר EEC מאשר לנו כי לאינטל יש כבר מעבדי Raptor Lake ראשוניים פעילים בגרסאות ES שנמצאים בימים אלו במעבדות בשלבי פיתוח מתקדמים הנקראים Post Silicon. הדבר גם מאשר כי לא צפויה דחיה בהשקת מעבדי הדור ה-13.

intel raptor lake eec leak
מתוך EEC.

מעבדי הדור ה-13 אמורים להתחרות ראש בראש עם מעבדי Zen4 של AMD שכאמור יושקו גם הם בעוד כשנה מהיום. נכון לרגע זה אין לנו עדיין פרטים מהותיים אודות Raptor Lake, אנחנו כן יודעים כי מדובר בסוג של דור ריפרש למעבדי הדור ה-12 הנקראים Alder Lake. אינטל ככל הנראה תבסס את ליבות הביצועים על ארכיטקטורה משופרת בשם Raptor Cove כאשר היא תמשיך להשתמש בארכיטקטורת Gracemont עבור הליבות הקטנות.

לפי מספר מקורות ברשת ייתכן והשיפור הגדול ביותר במעבדי Raptor Lake יהיה צריכת החשמל. הודות למנגנון ניהול חשמלי חדש, ייתכן ומעבדי Raptor Lake יוכלו להציג שיפור של עד לכ-25% בצריכת החשמל בהשוואה לדורות הקודמים – כמובן חשוב לזכור שבשלב זה מדובר בשמועה בלבד.

באופן מעניין אינטל גם לא צפויה להציג הגדלה של כמות ליבות הביצועים וזו תשאר על 8 "בלבד". לעומת זאת, על פי שמועות ברשת אינטל כן תגדיל את מספר הליבות הקטנות ל-16 במקום 8 שיש כיום.

לרכישת מעבדים ולוחות אם מהדור ה-12 של אינטל לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן