amd zem ryzen cpu main

הטרנד החדש של כורי המטבעות: מעבדי AMD עם הרבה זיכרון Cache

מעבדי Ryzen של AMD מגיעים עם יותר זיכרון Cache מן המעבדים של אינטל (Intel). בעוד כחודשיים AMD אף צפויה להשיק מעבדים חדשים תחת שם הקוד Zen3D שיכללו תוספת גדולה מאוד של זיכרון Cache למעבדים הקיימים.

בעוד ש-AMD מכוונת את מעבדי Zen3D בעיקר לגיימרים המשחקים ברזולוציית 1080p, מטבע קריפטוגרפי חדש מאיים על המלאי של המעבדים הללו. מטבע חדש בשם Raptoreum שצובר תאוצה בימים האחרונים לא צריך כרטיסי מסך רבים וגם לא ASIC ייעודי כמו מטבעות פופולריים אחרים. במקום, Raptoreum נכרה על מעבדים בעלי זיכרון Cache L3 גדול.

אנשים שכבר החלו לכרות Raptoreum מדווחים על Hash Rate מעולה גם על המעבדים הקיימים מסדרת Ryzen 5000 וסדרת Ryzen 3000. בתקופה בה יש מחסור מתמשך וקשה בכרטיסי מסך, נראה שגם מעבדים הופכים למוצר נדיר וקשה להשגה. נציין כי מעבדי אינטל (כולל אלו מהדור ה-12) מגיעים עם זיכרון Cache נמוך יותר מזה של מעבדי AMD ועל כן עם מציגים Hash Rate נמוך יותר.

במידה ומטבע ה-Raptoreum יצבור תאוצה משמעותית בקרב כורי המטבעות, לפחות משתמשי אינטל יהיו קצת יותר מוגנים. נציין כי עבור AMD כבר מאוחר מידי לממש מנגנון חוסם כרייה כמו מנגנון ה-LHR של NVIDIA וזאת מאחר מעבדי Zen3D כבר נכנסו לייצור המוני ואילו מעבדי Ryzen 5000 ו-Ryzen 3000 כבר נמצאים בכמויות בחנויות ובשווקי יד2.

כעת נשאר לנו לקוות כי AMD תצליח לייצר מלאי מספיק גדול של מעבדי Zen3D בתקווה שיגיע לגיימרים וכי מטבע ה-Raptoreum לא יצבור יותר מידי תאוצה בקרב כורי המטבעות.

לרכישת מעבדי AMD לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן