intel arc alchemist chip rotated

אינטל מאשרת: כרטיסי המסך יגיעו ללא חסמי כרייה

בראיון שנתן Raja Koduri מאינטל (Intel) לאתר Gadgets 360 הוא דיבר על הכניסה של אינטל לשוק כרטיסי המסך החיצוניים בתחילת 2022 ועל כמה מן השאלות הבולטות שעדיין לא נענו על ידי אינטל.

Raja Koduri הוא האיש העומד מאחורי חטיבת כרטיסי המסך של אינטל וזאת לאחר שנים רבות בהן ניהל את חטיבת כרטיסי המסך של AMD. עם הצטרפותו לאינטל, הוביל Koduri את הפיתוח של סדרת כרטיסי המסך Alchemist לצד פרויקטים נוספים שחלקם יושקו בעתיד.

במסגרת הראיון, אתר Gadgets 360 העלה את אחת השאלות המשמעותיות ביותר – האם אינטל תעשה צעד כלשהו כנגד כורי המטבעות הקריפטוגרפיים כמו נעילת יכולת הכרייה בדומה למנגנון ה-LHR של NVIDIA. בתשובתו Koduri אמר כי Alchemist הונדס עבור גיימרים ויוצרי תוכן עם פיצ'רים יעודיים להם ולא לכורי המטבעות. יחד עם זאת ציין Koduri כי אין בכוונת אינטל לבצע חסימה מלאכותית לסגמנט שוק כזה או אחר.

כאשר נשאל אודות המלאי שיהיה זמין ל-Alchemist, הוא ציין כי השוק נמצא במצב קשה עם ביקוש בשמים ומלאיים נמוכים. לדבריו, הוא נזהר מלהצהיר כי יש בידי אינטל מספיק מלאי כדי לעמוד בביקושים והוא אף טען כי הוא היה שמח אם היה יותר מלאי זמין.

לבסוף, Koduri התייחס לשיתופי פעולה עם יצרניות צד שלישי – שיתופי פעולה ש-NVIDIA ו-AMD עושות כבר המון שנים. Koduri סירב להרחיב אך מתשובתו ניתן להבין כי שיתוף הפעולה שבין אינטל ליצרניות AIB יהיה שונה משיתוף הפעולה של NVIDIA ו-AMD עם יצרניות AIB. ייתכן ואינטל תאפשר ליצרניות השונות להזמין שבבים מותאמים אישית עם כמות ליבות שונה וכו'.

לצערנו נראה שגם אינטל ככל הנראה תתקשה לעמוד בביקוש העצום שנוצר בתחום כרטיסי המסך. יתר על כן, נראה שהגיימרים יצטרכו להתחרות עם כורי המטבעות הקריפטוגרפיים על המלאים שיגיעו לחנויות ברחבי העולם.

באשר למנגנון חסימת הכרייה, אינטל ככל הנראה רוצה לשמור לעצמה את כל סגמנטי השוק פתוחים. לא פשוט להשתלב כיצרנית שבבים שלישית בתחום כרטיסי המסך ועדיין לא ברור עד כמה הגיימרים ויוצרי התוכן יאהבו את כרטיסי המסך שלה. שמירת הכורים כאופצייה שלישית יכולה להיות החלטה עסקית טובה לאינטל אך כמובן החלטה קצת פחות טובה לגיימרים שרק רוצים כרטיסי מסך במחירים שפויים.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

intel i9-14900ks oc yariv

אינטל ישראל מציינת את השקת ה-Core i9-14900KS בתחרות אוברקלוקינג

לפני מספר ימים השיקה אינטל (Intel) מעבד דגל חדש מדגם Core i9-14900KS. המעבד החדש מבוסס …

דילוג לתוכן