intel xe

מסתמן: אינטל סיימה את שלב פיתוח החומרה של כרטיס המסך לגיימרים DG2

כבר תקופה ארוכה שאנחנו שומעים את שם הקוד DG2 ואת שם הקוד Xe-HPG. מדובר בכרטיס מסך חזק לגיימרים שאותו אינטל מפתחת בשנים האחרונות מאז הצטרפותו של Raja Koduri לחברה.

בציוץ חדש שהעלה Raja, הוא חשף תמונה של שבב ה-Xe-HPG בתצורת 512EU. לצד השבב רמז Raja כי הפיתוח של כרטיס המסך הושלם ברמת החומרה וכעת החברה מחכה שצוותי התוכנה יכינו את הדרייברים ויעבדו על התאימות למשחקים השונים הקיימים בשוק.

על פי ההערכות ה-DG2 צפוי להתחרות ב-RTX 3070 או בגרסת ה-Ti שלו. בעוד שלא מעט אנשים ציפו לכרטיס מסך הרבה יותר חזק, מדובר בביצועים מאוד מכובדים עבור הדור הראשון של כרטיסי המסך החיצוניים של אינטל.

בסגמנט כרטיסי המסך המובנים במעבדים אינטל הצליחה לעמוד בציפיות ושיפרה בעשרות רבות של אחוזים את הביצועים הגרפיים של המעבדים שלה. נכון להיום גם מעבדי Tiger Lake במחשבים הניידים וגם מעבדי Rocket Lake במחשבים הנייחים מצוידים בכרטיס מסך ממשפחת Intel Xe ואלו אף מסוגלים להריץ מגוון רחב של משחקים בצורה הרבה יותר טובה מבעבר.

כעת עבור צוותי התוכנה של אינטל ישנה משימה לא פשוטה בכלל. במשך לא מעט שנים כלל יצרניות המשחקים הגדולות ביצעו אופטימיזציה למנועי המשחקים ולמשחקים לטכנולוגיות של NVIDIA ושל AMD. בהשקה הזו לדרייבים יכול להיות תפקיד מכריע לתדמית של אינטל בתחום כרטיסי המסך לגיימרים.

אם אינטל לא תציג אופטימיזציה טובה לכותרים המובילים בשוק, יהיה לה קשה מאוד לחדור לשוק כרטיסי המסך שאותו היא מאוד צריכה במצבה הנוכחי. בשלב זה אינטל לא חשפה תאריך השקה ל-DG2 וסביר להניח שהוא ייחשף בעוד חודשים בודדים.

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן