Intel core series

השקה שקטה: אינטל משיקה מעבדי Tiger Lake למחשבים נייחים

בהשקה שקטה לחלוטין אינטל השיקה מספר מעבדים חדשים מהדור ה-11 למחשבים נייחים המבוססים על ארכיטקטורת Tiger Lake. כזכור, ארכיטקטורת Tiger Lake המיוצרת ב-10nm מיועדת בכלל למחשבים ניידים.

אינטל לא שלחה שום הודעה לעיתונות על ההשקה הזאת ולמען האמת היא הגיעה ממש משום מקום. במסגרת ההשקה עלו לאתר של אינטל מספר מעבדים ובהם: i9-11900KB, i7-11700B, i5-11500B ו-i3-11100B. מעבדים אלו מגיעים עם TDP די נמוך של 65W ותדרי בסיס שבחלק מהמקרים גבוהים מאלו של מקביליהם המבוססים על Rocket Lake.

לאחר שאתר החדשות הפופולרי Tom's Hardware העלה כתבה בנושא, אינטל התייחסה באופן רשמי לנושא וציינה כי מדובר במעבדי BGA שנוצרו לדרישת השותפים העסקיים שלה במטרה להרחיב את פורטפוליו המחשבים שלהם. אינטל לא ציינה באילו שותפים מדובר.

לפי שעה טרם עלו לרשת מחשבים המתבססים על המעבדים הללו אך אין ספק שיהיה מעניין להשוות אותם למעבדי ה-Rocket Lake שהגיעו לשוק בסוף חודש מרץ השנה (2021). מעבדים אלו הם גם מעבדי הדסקטופ הראשונים של אינטל המיוצרים ב-10nm – טייטל שאמור היה להיות שמור לארכיטקטורת Alder Lake שתגיע בהמשך השנה.

מאחר ומדובר במעבדים בעלי תושבת BGA, סביר להניח שהם יהיו זמינים רק לספקיות OEM ולא יימכרו כיחידות בודדות בחנויות המחשבים. האמת, יכול היה להיות מעניין לראות את Tiger Lake בפלטפורמות דסקטופ.

לרכישת מעבדי דור 11 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן