nvidia a100
ה-A100

מסתמן: NVIDIA עובדת על גרסה חדשה ל-A100 המיועדת לכרייה

ה-A100 הוא כרטיס המסך החזק ביותר בארכיטקטורת Ampere כאשר הוא מיועד לשרתים וליישומי בינה מלאכותית (AI) ויישומי HPC. עד היום אספקתו של ה-A100 לא שובשה על ידי הכורים שכן הוא כלל לא נמכר כיחידה נפרדת אלא רק בתוך שרתים שלמים של יצרניות כמו Gigabyte, ASUS, SuperMicro ואפילו שרתים של NVIDIA עצמה.

כעת, כמעט שנה לאחר השקתו של ה-A100 מסתבר כי NVIDIA עובדת על גרסה חדשה שלו המותאמת לכורי המטבעות הקריפטוגרפיים – כך מדווח kopite7kimi. מדליף נוסף אף מרחיב את ההדלפה וטוען כי ככל הנראה NVIDIA תקרא לכרטיס המסך החדש CMP 220HX.

על פי ההערכות, ה-CMP 220HX יציג ביצועי כרייה מרשימים של 210MH/s. מדובר בנתון גבוה משמעותית מכל כרטיס מסך אחר שנמצא בשוק כאשר דגמים כמו ה-RTX 3080 לא מגיעים אפילו ל-100MH/s. במחיר הנכון ייתכן וה-CMP 220HX יצליח למשוך את התעניינות של הכורים בתקווה ליצור מלאי גדול יותר לגיימרים.

חשוב לציין כי בעוד שסדרת RTX 30 מבוססת גם היא על ארכיטקטורת Ampere, היא מיוצרת במפעל שונה מה-A100. ב-NVIDIA החליטו שה-A100 ייוצר ב-TSMC ואילו ה-RTX 30 מיוצרים בסמסונג כך שמהלך כזה לא צפוי לפגוע באספקת כרטיסי המסך לגיימרים ולמעשה, המהלך הזה יכול לעזור להם מאוד.

דגמי ה-A100 המיועדים לשרתים ומתחברים ב-PCIe מגיעים עם TDP של 250W וקירור פאסיבי בעובי של שני סלוטים. עבור כורי מטבעות ובייחוד עבור כאלה המחזיקים חוות כרייה גדולות מדובר בשני יתרונות עצומים על פני כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 שלרוב עבים הרבה יותר וצורכים הרבה יותר חשמל.

אם ה-CMP 220HX יושק אנחנו נראה אותו רק בעוד מספר חודשים בשוק ותג המחיר שלו נשאר בסימן שאלה. במידה והמחיר שלו יהיה גבוה מידי, הכורים יתעלמו ממנו באלגנטיות וימשיכו לקנות כרטיסי מסך מסדרת RTX 30. אנחנו מקווים שהדגם הזה יגיע במחיר אטרקטיבי (יחסית) לכורים.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RTX 30 לחצו כאן

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RX 6000 לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן